سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی از سامانه آتش نشان هوایی تحت فشار

این سامانه می تواند ۱۸ تن آب را در مدت ۵ ثانیه بر روی مساحت تعیین شده با فشار بسیار بالا تخلیه و آتش های سهمگین را مهار کند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه مراسم رونمایی سامانه آتش نشان هوایی تحت فشاردر اصفهان گفت: این سامانه پیشرفته در انحصار جمهوری اسلامی ایران است و حجم انبوهی از آب به گونه ای در مخازن تحت فشار در جداره ای نازک نگهداری و حمل می شود که در طول پرواز و تخلیه سریع آن هیچ تاثیر ناخو استه ای ناشی از تلاطم سیال و تغییر وزن بر عملیات پرواز هواپیما نداشته باشد و هنگام پاشش سریع و بعد از آن نیز پایداری کامل هواپیما حفظ شود .

وی افزود:این سامانه قابلیت نصب بر روی هواپیماهای مختلف و سنگین را دارد و با در اختیار داشتن چنین هواپیماهای مجهزی می توان با استقرار در مناطق بحران ،تمام گستره جغرافیایی و محیط زیست کشور را مورد حفاظت قرار داد .
وزیر دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح گفت: این دستاورد مهم با همکاری شبکه همکاران صنعتی و متخصصان دانشگاهی و با حمایت معاونت علمی رئیس جمهور به دست آمده و امیدواریم بخش های مختلف کشور با در اختیار داشتن این هواپیمای آتش نشان بتوانند جلوی آتش سوزی های گسترده را در جنگل ها و مراتع و نظایر آن بگیرند .
این سامانه می تواند ۱۸ تن آب را در مدت ۵ ثانیه بر روی مساحت تعیین شده با فشار بسیار بالا تخلیه و آتش های سهمگین را مهار کند.

 

انتهای پیام/م

 

حضور وزیر دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح در اصفهان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.