سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خطر شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان همزمان با شروع فصل سرما

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک گفت: با شروع فصل سرما در کشور و مهاجرت پرندگان وحشی، احتمال شیوع مجدد بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان وجود دارد.

مجید اسدی، رییس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان با اعلام اینکه همزمان با شروع فصل سرما در کشور و مهاجرت پرندگان وحشی، احتمال شیوع مجدد بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان وجود دارد، گفت: اگر پرورش دهندگان طیور، نکات آموزشی و بهداشتی را برای مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان رعایت نکنند، خسارات زیادی به صنعت مرغ شهرستان وارد می شود.

وی با اشاره به راه های انتقال و شیوع این بیماری افزود: تماس با طیور، پرندگان وحشی و پرندگان آبزی آلوده، پراکنده شدن کود مرغداری آلوده به محیط اطراف، کفش، لباس، خودرو، آب و مکان آلوده و ضد عفونی نشدن کامل محل نگهداری مرغ و تجهیزات قبل از پرورش جوجه از راه های انتقال آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به شمار می رود.

اسدی تاکید کرد: با توجه به اهمیت این بیماری و خسارات اقتصادی ناشی از آن، پرورش دهندگان طیور صنعتی ضمن باور به نقش رعایت ضوابط امنیت زیستی تمامی موارد از جمله: کنترل ورود و خروج افراد، خودروها، نهاده‌های مورد استفاده در مزرعه و خودداری از انتقال کود مرغی را با دقت اجرا کنند.

وی تصریح کرد: مردم می توانند بدون هیچگونه نگرانی گوشت مرغ، بوقلمون، بلدرچین و تخم مرغ مورد نیاز خود را از اماکن عرضه معتبر با بسته بندی، کد و مهمور به مهر دامپزشکی خریداری و با اطمینان مصرف کنند.

اسدی به فعالان حوزه طیور شهرستان توصیه کرد: به منظور جلوگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای دامپزشکی را جدی گرفته و هر گونه تلفات غیرعادی طیور را بلافاصله گزارش کنند.

انتهای پیام/ب

آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را جدی بگیریم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.