سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قطر: همچنان خواستار توقف اقدامات غیرقانونی کشور‌های محاصره‌کننده هستیم

وزیر خارجه قطر ضمن اعلام آمادگی برای گفتگو به منظور حل بحران خلیج فارس تأکید کرد دوحه همچنان خواستار توقف اقدامات کشور‌های محاصره‌کننده علیه خود است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، حمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر، در یک کنفرانس خبری در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل ضمن اعلام آمادگی برای گفتگو پیرامون حل و فصل بحران خلیج فارس تأکید کرد احترام به حاکمیت ملی کشور‌ها باید بخشی از سیاست‌های اصلی هر ائتلافی باشد.

او اظهار داشت: روز جمعه نشست مشترکی را با حضور اعضای شورای همکاری خلیج (فارس)، آمریکا، مصر و اردن برگزار کردیم. این سومین بار است که آمریکا موفق می‌شود پس از آغاز محاصره قطر با کشور‌های حاشیه خلیج (فارس) دیدار کند. امیدوارم این نشست به ایجاد فرصتی برای حل بحران خلیج (فارس) منجر شود. ما در این نشست تأکید کردیم احترام به حاکمیت ملی کشور‌ها باید بخشی از سیاست‌های اصلی هر ائتلافی باشد.

وزیر خارجه قطر در ادامه تاکید کرد: بحران خلیج (فارس) بدون دلیل آغاز شد و اکنون با چالش‌های منطقه‌ای بزرگتری مواجه هستیم. ما همچنان خواستار توقف اقدامات غیرقانونی کشور‌های محاصره کننده قطر هستیم. همه ما باید دست از لجاجت و مخالفت‌ها برداریم؛ چرا که این رفتار‌ها کودکانه است. امیدواریم حکمت به تصمیم‌گیری سران کشور‌های محاصره کننده قطر بازگردد و از مرحله انکاری که در آن به سر می‌برند خارج شوند. بحران خلیج (فارس) نقطه محک خوبی برای سنجش ائتلاف راهبردی با آمریکا است. ائتلاف راهبردی باید بر اساس اصول واضح و فضای مثبت‌تر ایجاد شود. ما برای گفتکو با کشور‌های محاصره‌کننده قطر آماده هستیم، اما تاکنون هیچ‌گونه مذاکره‌ای با عربستان و امارات نداشته‌ایم. ما از همکاری با آمریکا و شرکای منطقه‌ای بر اساس اصول و چارچوب‌های واضح استقبال می‌کنیم.

حمد بن عبدالرحمن آل ثانی گفت: در دیدار‌های مشترکی که در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان برگزار شد، در مورد مسائل مهم منطقه‌ای از جمله مسئله فلسطین بحث و تبادل نظر کردیم. موضوع فلسطین همیشه در مرکز توجهات قطر بوده است. ما همچنین بر تداوم تلاش‌های قطر برای مبارزه با تروریسم تأکید کردیم.

وی افزود: توافقنامه‌ای را با صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) برای مبارزه با بیماری وبا در یمن امضا کردیم. حل و فصل بحران یمن باید سیاسی و بر اساس ساز و کار‌هایی باشد که پیشتر بر سر آن توافق شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.