سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح ۱۷ مرکز تامینی و تربیتی خراسان شمالی

رئیس سازمان زندان‌ها گفت: ۱۷ مرکز تامینی و تربیتی خراسان شمالی امروز با حضور رییس سازمان زندان‌های کشور افتتاح شد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در مراسم افتتاح ۱۷ مرکز تامینی و تربیتی خراسان شمالی با اشاره به اینکه زندان یک ضرورت است و باید تبدیل به آموزشگاه نیکی‌ها شود گفت: بعد از انقلاب اسلامی همه زندان‌های کشور مرکز اصلاحی و تربیتی برای آسیب دیدگان شد.
 
اصغر جهانگیر با اشاره به کاهش جمعیت کیفری در زندان‌ها به دستور مقام معظم رهبری افزود: قبل از سال ۹۴ هر سال، افزایش ۱۰ درصدی در این حوزه داشتیم که از سال‌های ۹۴ تا ۹۶ شاهد کاهش ۵ درصدی بودیم.
 
وی گفت: جرایم مربوط به مواد مخدر با ۳۵ درصد در کشور و ۴۲ درصد در خراسان شمالی بیشترین جرم ثبت شده است و پس از آن سرقت است که میانگین کشوری آن ۲۶ درصد و در استان ۳۲ درصد است.
 
جهانگیر افزود:میانگین پرونده‌های بلاتکلیف در خراسان شمالی از میانگین کشوری ۱۰ درصد پایین‌تر و در زمینه جرائم غیر عمد و کمک‌های مردمی برای آزادی زندانیان نیز خراسان شمالی جزء استان‌های پیشرو است.
 
مدیر کل زندان ها، اقدامات تامینی و تربیتی استان خراسان شمالی هم گفت: از ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع طرح‌های افتتاحی زندان مرکز استان، بیش از ۵ هزار متر مربع، تغییر کاربری و زیباسازی و بازسازی است.
 
پژمان پروین افزود: دو طرح نیمه تمام سال‌های ۹۰ و ۹۳ (اردوگاه شیروان و زندان اسفراین) با ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار ملی به بهره برداری رسید.
وی گفت:هزار و ۹۰۰ متر دیوار امنیتی را برای دو پوسته شدن دیوار‌های زندان مرکزی بجنورد انجام دادیم.
 
سوله اشتغال و حرفه آموزی، کریدور مرکزی، آسایشگاه، میدان صبحگاه پرسنل وظیفه، مجتمع فرهنگی و ورزشی و سالن ملاقات حضوری از دیگر طرح‌های عمرانی افتتاح شده است.
 
محمود ثمینی سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استاندار نیز در این مراسم با اشاره به تربیت انسان‌های بااخلاق و متخصص در زندان‌ها گفت: باید با آموزش به خانواده‌های زندانیان، آنان را پشتیبانی کرد و از آسیب مصون نگه داشت.
 
انتهای پیام /
 

افتتاح طرح‌های زندان‌های خراسان شمالی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.