سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه قزوین؛

حادثه تروریستی اهواز «ذلت دشمن» را به نمایش گذاشت

امام جمعه قزوین گفت: دشمن در حادثه تروریستی اهواز کودکان، زنان و جوانان را هدف قرار داد و این حرکت نشان دهنده ضعف و ناتوانی آنها است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ حجت الاسلام و المسلمین عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: دشمن در حادثه تروریستی اهواز با تیراندازی در میان انبوه جمعیت و ریختن خون مردم بی گناه، قساوت و بی رحمی خود را به نمایش گذاشت.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره به شهادت کودک ۴ ساله این حادثه اضافه کرد: با این جنایت امریکایی‌ها و انگلیسی‌ها فریاد شعف و شادی سر می‌دهند و سپس در نطق‌های خود می‌گویند با تروریسم مخالفیم. ظلم، عداوت، نیرنگ و دروغ از وجود مستکبرین عالم می‌بارد و ادعای مظلومیت دارند!

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با یادآوری سابقه مقاومت مردم دلیر و فداکار اهواز، بیان کرد: خیلی از رزمندگان دوران دفاع مقدس خاطرات رشادت‌ها و فداکاری‌های مردم اهواز را در خاطر دارند و در حالی که موشک‌های کوتاه برد دشمن به اهواز می‌رسید، آن‌ها در مقابل دشمن بعثی مقاومت می‌کردند.

وی ادامه داد: آن زمانی که استکبار جهانی، صدام بعثی را به جان مردم ایران، به ویژه مردم اهواز و خوزستان انداخته بود نتیجه‌ای نگرفت و امروز نیز با تکیه بر مزدوران و حمله‌های تروریستی نمی‌توانند به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان اذعان کرد: امروز خاکریز‌های ایران اسلامی تا استکبار جهانی فاصله کمی دارد و مشت آهنین ملت ایران برای دشمنان رمقی باقی نگذاشته است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: خط مقدم ایران، اهواز و خوزستان نیست بلکه در دریای مدیترانه با دشمنان اسلام مقابله می‌کنیم.

وی اضافه کرد: امروز مشت محکم ایران اسلامی در یمن، عراق، بحرین و سوریه بر دهان یاوه‌گویان غرب است، ما در هر کجای دنیا در مقابل زورگویی‌های استکبار جهانی ایستاده ایم و دشمنان انقلاب با یک ترور کور نتیجه‌ای نخواهند گرفت.

امام جمعه قزوین گفت: در یک دوره‌ای گفتیم شمارش معکوس برای نابودی اسرائیل آغاز شده و امروز هم به وضوح می‌بینیم که امریکایی‌ها به همراه صهیونیست‌ها شمارش معکوس ذلت و خواری و از دست دادن قدرتشان شروع شده است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره به فلسطین گفت:: جنایت‌های انجام شده علیه کودکان فلسطینی نشان می‌دهد که چه ظلم‌هایی علیه آنان در حال انجام است به طوری که بسیاری از این کودکان در زندان‌های فلسطینی به سر می‌برند و بسیاری از آن‌ها مورد هدف گلوله قرار گرفته و شکنجه می‌شوند.

وی در ادامه به موضوع معاهدات بین المللی اشاره کرد و گفت: برخی‌ها با احترام به معاهدات بین المللی استعماری نگاه می‌کنند در حالی که آنان بر اساس عقل، منطق، دلسوزی و مصلحت مردم ما کاری انجام نمی‌دهند و نباید با این نگاه که آن‌ها دلسوز ما هستند به معاهدات مستکبران نگاه کرد.

خطیب جمعه قزوین اضافه کرد: درباره معاهدات بین المللی رهبر معظم فرزانه انقلاب روشنگری‌هایی داشتند، ایشان در مورد FATF که این روز‌ها صحبتش مطرح است فرمودند، دشمنان انقلاب برای ادامه استعمارگری ها، تسلط و غارت اموال دیگر کشور‌ها برنامه ریزی مستعمرانه دارند و عده‌ای از مسئولان ما بی توجه به این نگاه خصمانه دشمن، اعتماد کاذب به دشمن دارند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی به موضوع برجام اشاره کرد و گفت: برخی‌ها درک نمی‌کنند فسق، فجور، جنایت و تعدی کار آنهاست و، چون درک نکرده اند و با این نگاه به گفتگو نشستند، ما در قصه برجام متضرر شدیم و امروز ثمرات شوم آن را مشاهده می‌کنیم.

این خطیب نمازجمعه با اشاره به سالروز تخریب حرمین عسکرین در سامرا اذعان کرد: امیدواریم امثال این جنایت عاملی شود تا ریشه ترور و تروریسیم و حامیان آن‌ها بخشکد و به مظلومیت این دو امام همام و عزت و اقتدار ائمه (ع) عالمگیر شود.

وی درباره پیاده‌روی اربعین گفت: یکی از نماد‌های افزایش ارادتمندی مردم به اباعبدالله الحسین (ع)، اربعین حسینی (ع) است که هرسال با شکوه و عظمت مثال زدنی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در مسیر پیاده روی اربعین افرادی را می‌توان از پیروان مذاهب دیگر و ملیت‌های گوناگون مشاهده کرد و این شکوه و عظمت هر روز در حال افزایش است و از مسئولان می‌خواهیم همه دست به دست هم بدهند تا مراسم اربعین هر سال بهتر از سال گذشته برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: دشمنان برای ضربه زدن به این حرکت بزرگ فرهنگی و دینی، نقشه‌های زیادی کشیدند و تلاش کردند تا عراقی‌ها را از چشم ما بیندازند و با اقدامی تروریستی به کنسول گری ایران در بصره آسیب وارد کردند.

امام جمعه قزوین گفت: مردم ایران و عراق از قدیم با یکدیگر دست دوستی، برادری و اخوت داده اند و در دوران دفاع مقدس نیز بعثی ها، هم با مردم عراق و هم با مردم ایران در جنگ بودند و باید هوشیار باشیم در زمین دشمنان که می‌خواهند به وحدت دو ملت آسیب وارد کنند، بازی نکنیم.

انتهای پیام/

خطبه های نماز جمعه قزوین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.