سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس دانشکده فنی مهندسی مرند؛

آغازبه کار کنفرانس ملی فناوری های ژئوماتیک در مرند

کنفرانس ملی فناوری ها و نوآوری های ژئوماتیک در دانشکده فنی مهندسی مرند آغاز به کارکرد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛باقری رییس دانشکده فنی مهندسی مرند،گفت :کنفرانس ملی فناوری ها و نوآوری های ژئوماتیک دو روزه با شعار ژئوماتیک در خدمت گردشگری و با توجه به کنفرانس ملی فناوری های ژئوماتیک در مرند رویداد تبریز 2018 برگزار شد.


 وی افزود : بیش از یک صد مقاله به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شده بود که از این تعداد 69 مقاله پذیرش و به صورت پوستر و شفاهی ارائه داده شد.


وی در مورد هدف برگزاری این کنفرانس نیز گفت :امروز کنترل شهرنشینی و برنامه ریزی برای توسعه شهری به وسیله تجهیزات سنتی و قدیمی قابل اجرا نیست و باید از علم های جدید استفاده کنیم و این کنفرانس با رویکرد بررسی روشهای جایگزینی شیوه های نوین به جای شیوه های سنتی برگزار شد.


رییس دانشکده فنی مهندسی مرند ادامه داد : در صورت حمایت نهاد های مختلف استانی وشهرستانی می توان شاهد زمینه سازی برای توسعه مدرن شهری باشیم .


شهامت ،عضو هئیت علمی دانشگاه تبریز هم گفت :این کنفرانس در پنج محور ژئودزی ،سیستم های اطلاعات مکانی،سنجش از دور ، فتوگرامتری و کاربردهای بین رشته ای مرتبط با حضور دانشجویانی از بیشتر دانشگاههای کشور برگزار شد.


مجردی ،عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران نیز گفت : این کنفرانس علمی با توجه به مقالاتی که از سراسر کشور ارائه داده شده بود در حد مطلوب ارزیابی شد و اگر بخواهیم این مقالات را کاربردی بکنیم نیازمند حمایت سازمانهای مختلف هستیم و به طور خاص در زمینه گردشگری ، مدلهای سه بعدی از شهر و ارائه فضاهای مناسب با امکانات موجود می توان از این مقالات استفاده بهینه کرد.


ژئوماتیک مجموعه‌ای است از دانش، مهارت و تخصص‌های مرتبط با جمع‌آوری، نگهداری، پردازش، بازیابی و توزیع داده‌های مکانی و مکان‌ مرجع که در مهندسی نقشه‌ برداری و علوم مدیریت زمین به کار می رود.

 

انتهای پیام/

 

کنفرانس ملی فناوری های ژئوماتیک در مرند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.