سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازسازی بزرگترین میدان کاشان باعمارت کوشک کمال الملک

دو رویداد فرهنگی بهره‌برداری ازعمارت کوشک کمال الملک در میدانی به همین نام در شهر کاشان و امضای خواهرخواندگی کاشان و نیشابور در آئینی با حضور اعضای شورای اسلامی شهر نیشابور و شهردار این شهر بهره برداری شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، شهردار کاشان در این آئین گفت: برای بهسازی و بازآفرینی کمال المک و عمارت کوشک 40 میلیارد ریال از محل اعتبارهای شهرداری هزینه شده است.

سعید ابریشمی راد، از میدان کمال الملک با وسعت 3 هزار و 600 مترمربع به عنوان بزرگترین میدان این شهر یاد کرد و افزود: این میدان در مرکز شهر و در جوار مسجد آقا بزرگ و بازار تاریخی این شهر کاشان قرار دارد و به همین علت همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرارگرفته است.

وی افزود: معماری و ساخت عمارت کمال الملک کاشان الهام گرفته از معماری تاریخی اسلامی کوشک باغ تاریخی فین است.
شهردار کاشان در بخش دیگری از سخنانش هنر را بیان احساسات و موثرترین ابزار در انتقال فرهنگها دانست و گفت: هنر و توجه به آن اصلی ترین مولفه ماندگاری تمدنهااست.
ابریشمی راد، تصریح کرد: اگر افتخار می کنیم و خودمان را خادم شهروندان می دانیم باید در راستای رسالت و مسئولیتی که بر عهده داریم به هنر و هنرمند احترام و کرامت بگذاریم.

وی در پایان از امضای عقد تفاهم نامه خواهرخواندگی شهرهای کاشان و نیشابور خبرداد و گفت: رونمایی از سردیس کمال الملک، صنیع الملک، رضا عباسی، سهراب سپهری و محمد افسری از مفاخر و مشاهیر این شهرستان نیز در میدان کمال الملک از دیگر برنامه‌های این دو رویداد فرهنگی است.

به گفته وی، شهرداری کاشان دارای 6 معاونت، پنج منطقه و 9 سازمان زیر مجموعه است.
وسعت شهر کاشان هشت هزار و 500 هکتار است.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.