سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید سالانه 400 هزار تن انگور در استان همدان

معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: سالانه 400 هزار تن انگور در این استان تولید می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت‌الله شهبازی،معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی همدان عصر امروز در جشنواره (خوشه برتر)در ملایر با اشاره به اینکه  سالانه 400 هزار تن انگور دراستان همدان تولید می شود افزود: از این میزان ، 240 هزار تن در شهرستان ملایر تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ملایر جایگاه نخست تولید انگور در استان  را به خوذ اختصاص داده است ادامه داد:60 درصد انگور استان در ملایر تولید می‌شود.

شهبازی با بیان اینکه متوسط تولید انگور در دنیا 10 تن در هکتار، در کشور 13 تن و در استان همدان 18 تن است گفت: این میزان در ملایر 23 تن است.

معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی همدان با اشاره به اینکه آمادگی ایجاد یک باغ مادری انگور در ملایر را داريم، گفت: در این زمینه پیگیری‌هایی در سطح وزارتخانه انجام شده است.

معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی همدان با اشاره به اینکه این جشنواره به همت بخش خصوصی و در کنار آن تنها حمایت معنوی بخش دولتی شش سال است که برگزار می‌شود اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 77 میلیون تن در دنیا انگور تولید می‌شود که این میزان سالانه در کشور ما 3 میلیون و 800 هزار تن است.

این مسئول خاطرنشان کرد: کشور ما از نظر سطح زیر کشت انگور در دنیا رتبه هشتم را دارد، که 30 درصد صادرات کشمش کشور از استان همدان و ملایر است.

وی کمبود آب را یکی از معضلات بزرگ امروز در بخش کشاورزی برشمرد  وگفت: ملایر نیز از این امر بی‌تاثیر نیست و مهمترین چیزی که امروز نیاز است مدیریت منابع آبی در بخش کشاورزی است.

شهبازی با بیان اینکه مدیریت امروز در بخش کشاورزی باید استفاده از سیستم‌های نوین باشد گفت: مشکلی که امروز وجود دارد این است که بسیاری از کشاورزان ما همچنان با سیستم‌ سنتی کار می‌کنند.

 

انتهای پیام/ج

سالانه 400 هزار تن انگور در استان همدان تولید می شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.