سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان

صنعت گردشگری نخستین صنعت درآمد زای دنیاست

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت : صنعت گردشگری نخستین صنعت مهم در اقتصاد دنیا از نظر ایجاد ظرفیت های فراوان در تولید اشتغال و درآمدزایی است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان فریدون اللهیاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به ضرورت توسعه گردشگری همزمان با روز جهانی گردشگری گفت : به باور کارشناسان ، صنعت گردشگری جزو سه صنعت اول اقتصادی جهانی است و به باور برخی دیگر از کارشناسان صنعت گردشگری از سایر صنایع پیشی گرفته و اولین صنعت مهم در اقتصاد دنیا از نظر ایجاد ظرفیت های فراوان در تولید اشتغال و درآمدزایی  است.

وی با بیان اینکه ایران جزو 10 کشور نخست به لحاظ ظرفیت های گردشگری است ، افزود : استان اصفهان به لحاظ موقعیت هایی که دارد  جایگاه ممتازی از نظر گردشگری در کشور و جهان دارد این ظرفیت ها ایجاب می کند که ما گام های مهم و موثری در رشد این صنعت برداریم .

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت : در گذشته گام های مهمی در توسعه گردشگری اصفهان برداشته شد ولی شاهد این بودیم که در دهه هایی این حرکت با رکودی مواجه شد که بخشی از این رکود به خاطر وقوع جنگ تحمیلی در کشور و بخش دیگری به خاطر هجمه هایی که از سوی دشمنان در خصوص ایران هراسی صورت گرفته بود .

اللهیاری گفت : رویکرد های توسعه ای ما که معطوف به حوزه های دیگری مثل صنعت و کشاورزی بود باعث شد ما در حوزه گردشگری اقدامات مناسبی نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه صنعت ظرفیت های جدی وجود ندارد گفت : اگر بنا است در بخش صنعت کاری انجام دهیم ، آن بخش ها  الزامات خاصی به لحاظ دانشی و فنی دارد . در حوزه کشاورزی با مشکل کمبود منابع آبی روبرو هستیم در این بخش هزینه و منابعی را که از ثروت ها ی کشور در 100 سال دیگر است ، در حال استخراج و استحصال کردن هستیم و تولیداتی که در ازای آن بدست می آوریم نه تامین کننده معاش کشاورزان است و نه به اقتصاد کشور کمکی می کند  و باید در این حوزه ها به فکر جایگزینی باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان ادامه داد : عمده گردشگری ما محدود به چند حوزه شده . بخش گردشگری فرهنگی تاریخی است که یکی از ظرفیت های مهم گردشگری کشور است و معتقد هستم که در این حوزه نتوانستیم به تمام ظرفیت های این بخش بپردازیم. همچنین گردشگری طبیعی و زیارتی برای ما جایگاه مهمی دارد و ۶ میلیون نفر گردشگر را به سمت خود جذب می کند.

فریدون اللهیاری تصریح کرد: کشور ما بر اساس تجهیزات و امکانات جزو ۱۰ کشور برتر دنیا و اصفهان از این نظر جایگاه ویژه ای دارد

این مقام مسئول همچنین از مشکلات زیست محیطی و پیشرفت گردشگری به عنوان مهمترین مشکلات حوزه صنعت اشاره کرد.

اللهیاری با اشاره به اینکه در کشاورزی نیز مشکل آب وجود دارد ، گفت : این امر باعث بهره برداری بیش از اندازه ظرفیت های زیست محیطی و حیات آیندگان شده و در نتیجه برداشت محصولات جوابگوی معاش کشاورزان نیست.

وی از ثبت ۱۱۵ مورد میراث ناملموس خبر داد و تصریح کرد : ۱۵ اثر در چند روز گذشته ثبت شده است.

 

انتهای پیام / س

 ایران جزو 10 کشور نخست جهان به لحاظ ظرفیت های گردشگری است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.