سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره اجتماعی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان خبر داد؛

یک هزار و ۴۰۰ توزیع کننده مواد مخدر دستگیر شدند/ شناسایی ۳ نقطه آلوده

رئیس اداره اجتماعی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان از شناسایی سه نقطه آلوده در استان و اجرای طرح‌های مبارزه با مواد مخدر در مناطق مورد نظر خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ محسن حسین‌خانلو به اقدامات ۶ ماهه نخست پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان در حوزه مقابله با شیوع استفاده از مواد مخدر و همچنین برخورد با توزیع‌کنندگان مواد مخدر اظهار کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر به جدیت با قاچاقچیان برخورد می‌‎کند.

رئیس اداره اجتماعی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با اشاره به اینکه از آغاز سال جاری تاکنون ۸۶۳ کیلوگرم مواد مخدر در استان زنجان کشف شده است، گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش یافته است.

وی همچنین از دستگیری یک هزار و ۴۰۰ نفر از توزیع‌کنندگان مواد مخدر با ۱۳ درصد افزایش نسبت به سال قبل خبر داد و افزود: همچنین در حوزه جمع‌آوری با معتادان نیز شاهد افزایش ۱۲ درصدی هستیم.

حسین‌خانلو در ادامه از شناسایی سه نقطه آلوده در استان و اجرای طرح‌های مبارزه با مواد مخدر در آن‌ها خبر داد و اظهار کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر با گشت‌های انجام داده محیط را برای فروشندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر ناامن کرده است؛ چرا که در نقاط آلوده به صورت روزانه طرح‌های پاکسازی اجرایی می‌شود.

رئیس اداره اجتماعی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان یکی از اولویت‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر استان را پاکسازی اطراف مراکز آموزشی عنوان کرد و گفت: در این راستا اکیپ ویژه فعالیت کرده و در صورت تجمع معتادان اقدام به جمع‌آوری آن‌ها می‌کند.

وی همچنین با دعوت از مردم برای همکاری بیشتر با پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: به مردم توصیه می‌کنیم؛ برای گزارش فروش مواد مخدر یا گزارش توزیع مواد مخدر با شماره ۱۲۸ تماس بگیرند و مراتب را به پلیس مبارزه با مواد مخدر گزارش دهند.

رئیس اداره اجتماعی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با بیان اینکه تشدید اقدام‌های مقابله‌ای پلیس با موادمخدر با هدف ناامن کردن محیط برای تهیه و توزیع‌کنندگان موادمخدر و ایجاد بستر‌های نظم و امنیت در جامعه، مقابله با اعتیاد را آسان‌تر می‌کند، اضافه کرد: در این زمینه از مردم نیز باید خواسته شود تا با پلیس تعامل و همکاری لازم را داشته باشند.

حسین‌خانلو همچنین به خانواده‌ها توصیه کرد: با توجه به بازگشایی مدارس بیشتر فرزندان خود را کنترل کرده و ساعات ورود و خروج فرزندان خود را کنترل کنند.

وی با اشاره به نقش مشارکت عمومی در امر مبارزه با مواد مخدر و ضرورت بسترسازی فرهنگی و اجتماعی برای کنترل این بحران، تصریح کرد: در این بین آگاه‌سازی فرزندان توسط خانواده‌ها و نظارت بیشتر بر آن‌ها بسیار موثر است؛ چرا که بسیاری از افراد بر اثر ناآگاهی گرفتار دام اعتیاد می‌شوند، از همین رو به خانواده‌ها توصیه می‌شود که نسبت به آگاه‌سازی فرزندان خود اقدام کنند.

انتهای پیام/ز

منبع: فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.