سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در چهارچوب هفته هشتم لیگ برترفوتبال:

جدال برای ماندن پدیده در صدر جدول

پدیده مشهد که صدر نشین فعلی لیگ برتر فوتبال ایران است فردا در شهر جم مهمان پارس جنوبی است و برای حفظ فضا ی امنیتی که درجدول دارد باید از سد جمی ها عبور کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ تیم فوتبال پدیده در چهارچوب هفته هشتم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس، باید از ساعت۱۸:۳۰ روز جمعه، ششم مهرماه در ورزشگاه تختی جم به‌مصاف پارس جنوبی این شهر برود.
 
 
شاگردان گل‌محمدی که تا پایان هفته ششم تنها تیم بدون تساوی لیگ بودند، سرانجام در مشهد و در هفته هفتم مقابل تراکتورسازی در ورزشگاه امام‌رضا (ع) به تساوی دست یافتند و بعد از ۵هفته روند پیروزی های متوالی آن ها متوقف شد.
 
 گل‌محمدی برای بازی مقابل پارس جنوبی هیچ محرومی ندارد، اما آن‌ها با مصدومیت چند بازیکن خود ازجمله ناصری دروازه‌بان، و ناصحی مدافع خود، مواجه هستند و بقیه بازیکنان بدون مشکل خاصی برای بازی آماده می‌شوند.
 
 پدیده مشهد که این روزها در وضعیت فنی خوبی به سر می برد و با ثبت آمار و ارقام قابل تحسین،تشویق کارشناسان را برانگیخته است از مشکلات مالی زیادی برخوردار است که باعث از بین بردن آرامش تیم می شود.
 
ان طور که گفته می شود؛مسئولان استانی نتوانسته‌اند آن‌طور که باید و شاید، از تنها نماینده شرق کشور حمایت کنند، دراین‌بین اسماعیل وفایی که از او به‌عنوان اسپانسر جدید باشگاه یاد می‌شد، تا روز گذشته باوجود وعده‌های بسیار زیادی که داده بود، گویا هنوز به تعهداتش عمل نکرده است و هر روز برای تزریق پول به این باشگاه امروز‌وفردا می‌کند.
 
 
اما تیم پدیده از نظر فنی در وضعیت خوبی به سر می‌برند و با آمارهایی که تاکنون ثبت کرده‌اند، تحسین کارشناسان را برانگیخته‌اند؛ اما واقعیت این است که از نظر مالی مشکلات پدیده همچنان پابرجاست.

اما در سمت مقابل، پارس جنوبی که سال دوم حضور در لیگ برتر را تجربه می‌کند، امسال هم توانسته است با مهدی تارتار نتیج قابل قبولی را کسب کند.

پارس تاکنون از ۷ مصاف قبلی خود، صاحب ۸ امتیاز شده و اگر شکست غیرمنتظره این تیم در هفته هفتم در تبریز مقابل ماشین‌سازی را کنار بگذاریم، به نتایج خوبی تاکنون دست یافته‌ است .

پارس جنوبی هم البته مانند خیلی از باشگاه های دیگر با مشکلات مالی دست‌ و پنجه نرم می‌کند. شاگردان تارتار چند وقت قبل اعتصاب کردند و مدتی هم بدون حضور سرمربی خود به تمرین پرداختند، اما درنهایت با وعده‌هایی که مدیرعامل این باشگاه داد، تارتار به جم بازگشت.

آنچه که میتوان از سبک بازی پارس جنوبی فهمید اتکای تاکتیکی جمی‌ها به بازیکنان سرعتی در فاز تهاجمی است. ابراهیم صالحی، عماد میرجوان و روح‌ا... سیف‌اللهی، خطرناک‌ترین بازیکنان پارس هستند که قطعا یحیی گل‌محمدی و کادرش برای بستن راه‌های نفوذشان برنامه‌ریزی ویژه‌ای کرده‌اند.

طبق اعلام کمیته داوران فدراسیون فوتبال کشورمان دیدار پارس جنبی جم و پدیده مشهد را کاظمی سوت خواهدزد. حسن ظهیری، محمد راهی و پیمان فرخی‌مهر،هم کمک‌داوران و داور چهارم این دیدار خواهندبود.

پدیده درحال‌حاضر با ۱۶ امتیاز در صدر جدول قرار دارد اما پیروزی سپاهان در بازی گذشته خود و حتی پیروزی احتمالی پرسپولیس در دربی ۸۸ میتواند جایگاه پدیده را به شدت تهدید کند و کسب پیروزی آن‌ها در این بازی می‌تواند آن‌ها را بدون دغدغه در صدر نگه دارد و آماده بازی‌های جام حذفی کند.

شاگردان گل‌محمدی بعد از این مسابقه، هفته آینده باید در جام حذفی از تیم فولادخوزستان میزبانی کنند.

انتهای پیام//ع.ع

گزارشگر : علی اکبر علی آبادی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.