سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران مطرح کرد؛

کمبود نیروی انسانی؛ چالش امروز حوزه بهداشت

عبادی آذرفرد با اشاره به چالش کمبود نیروی انسانی برای بازرسی و شناسایی متخلفین حوزه بهداشت از بکارگیری نیرو‌های فعلی در شیفت‌های فشرده خبر داد.

فر‌بد عبادی‌ آذرفرد‌ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگارحوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیان کرد: با وجود اینکه هم‌اکنون 5 شبکه بهداشت و 2 مرکز بهداشت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران است اما از نظر تعداد بازرسان‌ و تیم‌های ویژه‌ شناسایی و بازرسی با کمبود‌های اساسی مواجه هستیم.

وی با اشاره به کمبود 40 درصدی نیروی انسانی، ادامه داد: برای شناسایی‌ و بازرسی‌ مناطق و شبکه‌های تحت پوشش باید از قوای همه تیم‌های بازرسی استفاده شود. از نظر استاندارد نزدیک به 40 درصد نیروی انسانی برای انجام بازرسی‌ها کم داریم و به همین علت به جای 8 ساعت شیفت‌ کاری تیم‌های فعلی بازرسان‌ حوزه بهداشت 14 الی 15 ساعت در روز کار می‌کنند و این در حالیست‌ که این شیفت‌ها در ایام تعطیلی‌ نیز تکرار می‌شوند.

دعوت معاونت بهداشت از بسیج جامعه پزشکی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه تاکنون برای کمک به امر بازرسی‌ و شناسایی متخلفین‌ حوزه بهداشت‌ از بسیج جامعه پزشکی  همکاری خاصی انجام نگرفته است، گفت: معاونت بهداشت دانشگاه در زمینه انجام بازرسی‌ها و شناسایی متخلفین‌ حوزه بهداشت، از هر نوع کمک و همکاری برای نیروهای بسیج جامعه پزشکی دریغ نکرده است و هم‌اکنون نیز دست همکاری‌ بسیجیان‌ مشتاق‌ را در این ارتباط‌ می‌فشارد و اعلام می کند که در حیطه‌ اختیارات و تا آنجایی که امکان دارد از همیاری‌ بسیجیان‌ داوطلب در این زمینه حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.