سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یورش مجدد نظامیان سعودی به شهر شیعه‌نشین قطیف

شاهدان اعلام کردند شهر شیعه‌نشین قطیف همچنان در محاصره نیرو‌های رژیم سعودی است و نظامیان سعودی به سوی مناطق مسکونی بی‌هدف تیراندازی می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، شاهدان گفتند دو منطقه شوَیکِه وکوَیکِبْ در شهر شیعه‌نشین قطیف همچنان در محاصره نیروهای رژیم سعودی هستند و نظامیان سعودی به سوی مناطق مسکونی در این دو منطقه بی هدف تیراندازی می کنند.

شبکه تلویزیونی العالم با اعلام این خبر افزود: دیده‌بان حقوق‌بشر اروپا-آسیا و نیز شورای بین‌المللی حمایت از محاکمه عادلانه و حقوق‌بشر نیز رژیم سعودی را به سبب ارتکاب انواع موارد نقض حقوق‌بشر و پاسخگو نبودن در قبال این مسئله، محکوم کردند.

گزارشگر العالم در گزارشی گفت: نیروهای سعودی پس از آنکه منطقه قطیف را به محاصره درآوردند و موانع امنیتی ایجاد و بارها به آن حمله کردند به تیراندازی به سمت منازل مسکونی روی آوردند.

شاهدان با تأیید صدای انفجار در این مناطق، تأکید کردند نیروهای رژیم سعودی با تعدادی خودروهای زرهی و نظامی به محاصره محله های شویکه و کویکب در قطیف ادامه داده‌اند.

فؤاد ابراهیم، معاون رئیس شورای بین‌المللی حمایت از محاکمه عادلانه و حقوق‌بشر درباره ادامه نقض حقوق بشر در عربستان توسط رژیم این کشور در سخنانی از اینکه عربستان از اعضای فعال در شورای حقوق بشر است ابراز شگفتی کرد و گفت رژیم سعودی انواع موارد نقض حقوق بشر را در داخل بدون آنکه به کسی پاسخگو باشد مرتکب می شود.

وی در سخنانی در شورای حقوق بشر در ژنو درخواست کرد با رفتار دوگانه رژیم سعودی که در قبال خارج رویکرد باز سیاسی دارد اما در داخل سرکوب و آزادی بیان را مصادره و به شدت طرفداران آزادی بیان را مجازات می کند، برخورد شود.

وی گفت بیم آن وجود دارد که شماری از بازداشت شدگان از ترس گسترده شدن فضای ترس و هراس و با تقویت قدرت محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی اعدام شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، خاورمیانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.