سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخست‌وزیر بلژیک: آمریکا نمی‌تواند درباره شرکای اقتصادی اروپا تصمیم‌گیری کند

نخست‌وزیر بلژیک در گفتگو با «آر. تی. بی. اف»، با اشاره به تحریم‌های واشنگتن علیه شرکت‌هایی که با ایران روابط تجاری دارند، گفت آمریکا نمی‌تواند شرکای اقتصادی اروپا را تعیین کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، چارلز میشل، نخست‌وزیر بلژیک، امروز (چهارشنبه) در گفتگو با «آر. تی. بی. اف»، با اشاره به تحریم‌های واشنگتن علیه شرکت‌هایی که در حال حاضر با ایران روابط تجاری دارند، گفت آمریکا نمی‌تواند شرکای اقتصادی اروپا را تعیین کند.

چارلز میشل در این باره گفت بروکسل نمی تواند به آمریکا اجازه دهد درباره مناطقی که شرکت های اروپایی می توانند در آنجا سرمایه گذاری کنند و یا اینکه مبادلات تجاری خود را توسعه دهند، تصمیم گیری کند.

نخست وزیر بلژیک همچنین افزود توافق هسته‌ای ایران با گشودن کانال های گفتگوی سیاسی باعث تقویت اقتصاد این کشور و تعهد تهران به کاهش تنش های هسته ای می شود.

در ادامه گزارش اسپوتنیک آمده است نخست‌وزیر بلژیک نخستین رهبر کشورهای غربی بود که با حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، در حاشیه هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در شهر نیویورک دیدار و گفتگو کرد. بلژیک ماه ژانویه به عنوان عضو غیردائم شورای امنیت سازمان ملل متحد، به این نهاد بین المللی اضافه خواهد شد و به مدت دو سال در این شورا حضور خواهد داشت.

انتهای پیام/

انتقاد نخست‌وزیر بلژیک از رویکرد آمریکا در قبال برجام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.