سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از 31 طرح در هفته گردشگری

31 طرح در هفته گردشگری در خراسان جنوبی به بهره برداری می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ رمضانی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به  مناسبت 5 مهر روز جهانی گردشگری گفت: این طرح ها در خصوص تجهیز و تأمین زیر ساختهای اماکن گردشگری استان همچون آبرسانی، برق رسانی و گازرسانی این اماکن و همچنین خانه های بوم گردی خراسان جنوبی است که برای اجرای آنها 1.5 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به بهره برداری از اولین کمپ بیابانی استان در روستای دهسلم نهبندان در هفته گردشگری افزود: این کمپ که با هزینه 800 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی و استانی ساخته شده است برای مدیریت به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

رمضانی همچنین از تبدیل باغ و عمارت معصومیه بیرجند به هتل سنتی با پیشرفت 60 درصد خبر داد و افزود: این طرح بهمن امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه فاز اول هتل سنتی باغ و عمارت شوکت آباد شامل رستوران و سالنهای پذیرایی پیش از این به بهره برداری رسیده است گفت: فاز دوم این هتل سنتی شامل واحدهای اقامتی در حال ساخت است.
رمضانی از سرمایه گذاری 10 میلیارد تومانی آستان قدس رضوی برای ایجاد مجتمع خدماتی – رفاهی در منطقه دیگ رستم، محل ورودی استان خراسان جنوبی از سمت شهرستان طبس که در حاشیه جاده کرمان قرار دارد نیز، خبر داد.

وی با اشاره به عملکرد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در خصوص گردشگری و تسهیلات این بخش افزود:تعداد گردشگران خارجی در خراسان جنوبی در یک سال گذشته 38 درصد افزایش یافته است که عمده آنها از کشورهای اروپایی هستند.

رمضانی گفت: در یک سال گذشته 25 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان ارائه صنایع دستی و ایجاد اشتغال در روستاها و مناطق عشایری استان پرداخت شده است.

انتهای پیام/ ط آ

31 طرح در هفته گردشگری در خراسان جنوبی به بهره برداری می رسد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.