سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کریمی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ناتوانی وزارت صمت‌ در تأمین لاستیک‌ / دود اعتراض کامیون داران نباید به چشم کشاورزان و توليدکنندگان برود

رئیس تشکل‌های صنفی کامیون‌داران گفت: عملکرد‌ وزارت صمت‌ در تأمین و توزیع لاستیک‌ بسیار ناکارآمد بود و تنها 10 درصد از نیاز کامیون‌داران را برآورده‌ کرده است.

احمد کریمی رئیس تشکل‌های صنفی کامیون‌داران در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه اعتراضات‌ 3 روز گذشته کامیون‌داران هیچ لیدر‌ و یا رهبر مشخصی ندارد، گفت: به اعتقاد تمامی نمایندگان تشکل‌های کامیون‌داران چنین اعتراضاتی‌ با توجه به شرایط کنونی کشور به صلاح جامعه نیست و برخی از افراد قصد سوء استفاده دارند.

کریمی اظهار کرد: باید مانع چنین اعتراضاتی‌ شویم زیرا که هر اعتراضی‌ ، فرهنگ خاص خودش را دارد و در این بین کشاورز، تولیدکننده‌ و مصرف‌کننده خسارت می‌بینند و ما به هیچ عنوان راضی به چنین کاری نیستیم‌.

رئیس تشکل‌های صنفی کامیون‌داران تأکید کرد: بسیاری از رانندگان‌ ناوگان‌ از کمبود لاستیک، تورم‌ بیش از حد روغن و قطعات‌ یدکی‌ رنج می‌برند و همین موضوع باعث زمین‌گیر شدن بسیاری از رانندگان کامیون شده است.


بازار سیاه لاستیک‌ در بین کامیون‌داران ایجاد شده است

وی توضیح داد: در اعتراضات یکم خرداد کامیون‌داران ، مطالباتی‌ مانند لاستیک و قطعات یدکی‌ بسیار کم رنگ بود اما هم‌اکنون با افزایش نرخ دلار و سکه ، بازار سیاهی ایجاد شده و این مطالبات جزء نیازهای‌ اساسی کامیون‌داران شده است.

کریمی تأکید کرد: در چند ماه گذشته قیمت لاستیک‌ حدود 10 برابر شده و بسیاری از فروشندگان‌ نیز لاستیک‌ها را به شرط‌ پرداخت کردن نقدی عرضه‌ می‌کنند که این اقدام برای رانندگان بسیار دشوار شده است.


هیچ یک از مطالبات اعتراضات قبلی برآورده نشده است

رئیس تشکل‌های صنفی کامیون‌داران با بیان اینکه به عقیده تشکل‌های صنفی تنها 20 درصد از مطالبات‌ قبلی اعتراضات‌ کامیون‌داران برآورده‌ شده است، افزود: رانندگان‌ معتقد هستند که هیچ یک از مطالبات قبلی برطرف نشده و موضوع تن‌ کیلومتر‌ هنوز بلاتکلیف‌ مانده است.

وی به اجرایی شدن طرح تن کیلومتر‌ و ارسال شدن آن به شورای عالی ترابری‌ اشاره کرد و گفت: در چندین جلسه‌ای که برای طرح تن کیلومتر‌ حضور داشتم این طرح به صورت کامل از سوی وزارت راه و شهرسازی‌ اجرایی و به شورای عالی ترابری‌ ارسال شده  اما این مطالبات‌ برای رانندگان ملموس‌ نیست و همین موضوع باعث اعتراض دوباره آنها شده است.

کریمی به کاهش بار برای مسائل و موضوعات مرزهای‌ کشور اشاره کرد و افزود: مسائل سیاسی در مرزها و تعداد زیاد کامیون‌ها در جاده‌های کشور شرایط بسیار دشواری را برای کامیون‌داران ایجاد کرده است.


ساختار حمل و نقل جاده‌ای نیازمند تحولات بنیادی‌ست

رئیس تشکل‌های صنفی کامیون‌داران از اصلاح ساختار حمل و نقل جاده‌ای خبر داد و افزود: باید تغییر و تحولات بنیادی در حوزه حمل و نقل جاده‌ای صورت گیرد و برخورد‌های مقطعی و قهری در چنین شرایطی موضوع را به صورت ریشه‌ای حل نمی‌کند.

وی اظهار کرد: اگر مشکلات حمل و نقلی‌ به صورت مقطعی حل شود بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی تخلفات تازه‌ای در ناوگان جاده‌ای صورت می‌گیرد.

کریمی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی‌ برای بخش حمل و نقل جاده‌ای در حوزه کالا برنامه مشخصی ندارد اظهار کرد: متأسفانه مدیران پیشین‌ جاده‌ای نتوانستند‌ اقدامات مؤثری انجام دهند و به عقیده بنده مدیران جدید نیز باید مدل برخورد با کامیون‌داران را تغییر دهند.

وی با تأکید بر اینکه بخش حمل و نقل جاده‌ای نیاز به یک ساختار نو و اصلاحات اساسی دارد، افزود: در حوزه حمل و نقل جاده‌ای باید هر بخش و هر چیزی در جای خودش قرار گیرد و حق به حق‌دار برسد تا عدالت در این حوزه به صورت کامل رعایت شود ولی متأسفانه از سوی وزارت راه و شهرسازی‌ اراده‌ای دیده نمی‌شود.

رئیس تشکل‌های صنفی کامیون‌داران مسئولیت‌ تأمین و تولید لاستیک را بر عهده وزارت صمت‌ دانست و افزود: متأسفانه وزارت صمت‌ در این بخش کاملاً ناکارآمدانه‌ وارد شده و لاستیک را به میزان کافی عرضه نکرده است.

کریمی توضیح داد: اگر وزارت صمت‌ معتقد است که توزیع لاستیک مشکل دارد باید این موضوع را بیان کنم که از 50 درصد لاستیک‌ مورد نیاز وزارت صمت‌ تنها 10 درصد توزیع کرده است.

وی ادامه داد: متأسفانه توزیع ناکارآمد لاستیک‌ باعث شده که برای هر کامیون تنها یک یا دو حلقه لاستیک داده شود این در حالی است که نیاز اغلب کامیون‌داران 6 الی 8 حلقه لاستیک است.

کریمی تأکید کرد: تشکل‌های صنفی کامیون‌داران به شدت از عملکرد وزارت صمت‌ ناراضی هستند و عدم هماهنگی و عرضه نامناسب لاستیک‌ باعث اعتراض مجدد کامیون‌داران شده است.

رئیس تشکل‌های صنفی کامیون‌داران بیان کرد: یکی از مدیران وزارت صمت‌ طی جلسه‌ای به صراحت عنوان کرد که مشکل عرضه لاستیک‌ از سوی وزارت صمت‌ است و همین موضوع باعث شد که وزارت راه و شهرسازی‌ و سازمان راهداری به کمک آنها بیایند اما با این وجود هم مشکل کمبود لاستیک‌ برطرف نشد.

وی در پایان گفت: اعتراض برخی از رانندگان‌ کامیون‌ باید هر چه سریع‌تر برطرف شود زیرا که در چنین شرایطی اعتراض و ناامن‌ کردن جاده‌ها به هیچ عنوان درست نیست.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۲۴ ۰۵ مهر ۱۳۹۷
به فکر ملت باشین
ناشناس
۲۱:۵۷ ۰۵ مهر ۱۳۹۷
اینا هی به گرانی دامن میزنن باید باهاشون سخت برخورد شود
ناشناس
۱۹:۲۸ ۰۵ مهر ۱۳۹۷
فقط کشاورزان و تولیدکنندگان نیست بلکه ضربه اصلی به کارگران و کارمندان حداقل بگیر دولت نظیر من با مدرک فوق لیسانس و حداقل دریافتی وارد می شود
چرا که فردا دولت تسلیم کامیون داران که ابزار دفاع از خود را داشتند می شود و نرخ را چند برابر می کنند ولی من کارمند و یا کاگر نه ابزار برای تحریم داریم چه گلی باید به سرخود بزنیم
ناشناس
۱۷:۱۲ ۰۵ مهر ۱۳۹۷
ایشون که گفته لاستیک بهونه حتما یا جیبش پره یا تو ایران نیست
ناشناس
۱۶:۱۳ ۰۵ مهر ۱۳۹۷
بنده با ۱۲ سال سابقه رانندگی در بخش باری به خاطر اینکه بیمه من توسط یک شرکت باربری به مدت یکسال که در آن مشغول کاربودم پرداخت میشده الان به خاطر ورشکستکی شرکت مجبور شدم که دوباره به تامین اجتماعی مراجعه کنم تا به عنوان راننده قرارداد ببندم ولی به من گفتند شما راننده جدید الورود هستید و یارانه به شما تعلق نمیگیره تکلیف چیست بنده هم ناتوان در پرداخت بیمه الان دارم کارگری میکنم چون کارت هوشمندم غیر فعال شده وکسی مرا به کار نمیگیره
علی
۱۵:۵۸ ۰۵ مهر ۱۳۹۷
حتما اینکه یارانه بیمه رانندگان داره قطع میشه این هم حبابه.
ناشناس
۱۴:۰۴ ۰۵ مهر ۱۳۹۷
باید به فکر چاره بود
ناشناس
۱۳:۵۰ ۰۵ مهر ۱۳۹۷
کاش تنها لاستیک 8میلیونی بود روغن گرون شده دیروز ماشینمو تعمیر کامل کردم 38میلیون گرفت آخه انصافه
ناشناس
۱۳:۴۸ ۰۵ مهر ۱۳۹۷
سلام .‌ خدا به داد مردم برسد . یه تسمه تایم پراید شده ۹۵۰۰۰ تومان . سال پیش برج هفت ۳۰۰۰۰ تومان بود . درست سه برابر قیمت
ناشناس
۱۲:۵۷ ۰۵ مهر ۱۳۹۷
باید جوانان را جایگزین بازنشستگان کنیم
ناشناس
۱۶:۲۷ ۰۵ مهر ۱۳۹۷
درسته
ناشناس
۱۲:۴۱ ۰۵ مهر ۱۳۹۷
لاستیک کوپنی ، پکیج کوپنی یادآور وضعیت جنگی است .
ناشناس
۱۳:۵۲ ۰۵ مهر ۱۳۹۷
وضعیتمون از جنگ بدتره با چه امیدی به زندگی ادامه بدیم
ناشناس
۱۲:۴۱ ۰۵ مهر ۱۳۹۷
لاستیک کوپنی ، پکیج کوپنی یادآور وضعیت جنگی است .
ناشناس
۱۲:۳۸ ۰۵ مهر ۱۳۹۷
دادستان محترم کسانی که لاستیک احتکار کردند دستگیر کنید
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۵ مهر ۱۳۹۷
با سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما و خوانندگان گرامی به استحضار می رسانم بیشترین ضرر و زیان ،سهم تولید کنندگان و کشاورزان و در نتیجه مصرف کنندگان گردید . به طور نمونه در فروردین ماه اقدام به احداث استخر کوچکی به ابعاد 10*15 و به عمق 6متر جهت ذخیره آب و آبیاری قطره ای مزرعه نمودم و ورق تولید داخل را از قرار هر متر مربع پانزده هزارتومان تهیه و اجرا نمودیم . بعد از گذشت 5ماه جهت احداث استخری دیگر در مزرعه دیگرمان با همان ابعاد اقدام نمودیم ولی این بار همان ورق را از قرار هر متر مربع بیست و هفت هزار و پانصد تومان خریداری نمودیم و از اواخر شهریور تا کنون به متری سی هزار تومان افزایش قیمت داشته است در حالی که به علت سرمازدگی نه میوه ای تولید نموده ایم و محصولات زراعی مان نیز دچار خسارت شده بوده با توجه به قطع و وصل شدنهای مکرر برق چاهها که منجر به سوختن دینام و الکتروموتور و پمپ و تابلوی چاهها می شده است.
محمد افضلی
۱۱:۴۹ ۰۵ مهر ۱۳۹۷
چرا دود تولید کننده ها تو چش راننده ها بره ولی دود ما تو چش تولید کننده ها نره
لاستیک ۲ میلیونی ۸ میلیون
میلنگ ۲ میلیونی ۱۰ میلیون
سوزن ۴ میلیونی ۲۰ میلیون لوازم بیداد بیداد کده
جواد
۱۴:۴۶ ۰۵ مهر ۱۳۹۷
حرف حق
ناشناس
۱۱:۴۸ ۰۵ مهر ۱۳۹۷
مشکلاتشون حل کنید چرا اهمیت نمیدید بابا مسئول خودت بزار جاش اگر مشکلی نداری
ناشناس
۱۱:۳۶ ۰۵ مهر ۱۳۹۷
حبابه
ناشناس
۱۱:۳۰ ۰۵ مهر ۱۳۹۷
اون از وضعیت بازار خودرو که هیچکس بااون قیمتهای نجومی برای خودروهای بی کیفیتشون میزارن
ناشناس
۱۰:۳۵ ۰۵ مهر ۱۳۹۷
درود بر تابناک مردمی امیدوارم عامل بدبختی و بیچارگی ما مردم مظلوم به خصوص رانندگان زحمت کش رو هرچه زودتر در دادگاه حق تعالی اللهی محاکمه شود.فقط امیدمان به اوست .
ناشناس
۱۰:۲۳ ۰۵ مهر ۱۳۹۷
با کدام لاستیک و قطعات یدکی برویم
ناشناس
۱۰:۲۳ ۰۵ مهر ۱۳۹۷
با کدام لاستیک و قطعات یدکی برویم
ناشناس
۱۰:۱۷ ۰۵ مهر ۱۳۹۷
همه چیز گران شده دیگه صرف نمیکنه
ناشناس
۱۰:۰۱ ۰۵ مهر ۱۳۹۷
وزارت صمت چیه ؟؟؟؟؟؟؟؟
جواد
۱۴:۴۷ ۰۵ مهر ۱۳۹۷
صنعت معدن تجارت
ناشناس
۰۹:۵۶ ۰۵ مهر ۱۳۹۷
فعلاٌ دود ش داره توی چشم قشر ضعیف میره.
ناشناس
۰۹:۴۳ ۰۵ مهر ۱۳۹۷
هزینه قطعه وتعمیر موتور و ماشین های سواری و اتوبوس وهمچنین لاستیک آنها هم گران شده بماند هزینه بیمه و،،،پس باید کرایه تاکسی وبار پیک موتوری ها نیز بالا بره چون همه چی گران شده اما در آمد یه پیک موتوری همون باری هشت هزار تومان مونده نهایت از شرق به غرب شهر پانزده تومان ،در صورتی که یه پنچری بیست تومن امروز گرفتم.بنزین وروغن وتعمیراتش کم بشه ماهی یک ونیم هم نمی مونه در صورتی که گوجه پنج تومن سه روز پیش خریدم و رب هجده وسیب زمینی پنج و گوشت راسته برای بچه مریض شده خریدم .تو کرایه خونه موندم بابت یه اتاق کوچیک....بعد هم جوانان را به ازدواج تشویق کنید!الان سازمان جوانان دقیقا داره چکار میکنه؟
ناشناس
۰۸:۱۸ ۰۵ مهر ۱۳۹۷
لاستیک بهانه شده برای راننده ها کرایه را 2 برابر برده اند بالا کسی هم رسیدگی نمی کنه
ناشناس
۱۴:۴۵ ۰۵ مهر ۱۳۹۷
برادر شما از چیزی خبر نداری کاش تنها لاستیک بود قطعه 100برابر شده
جواد
۱۴:۵۱ ۰۵ مهر ۱۳۹۷
بهانه نیست واقعیته یا تو ایران نیستی یا این که نمیدونی که لاستیک کامیون به سختی گیر میاد اگر هم پیدا بشه بسیار گرونه
ناشناس
۱۹:۴۱ ۰۵ مهر ۱۳۹۷
سلام اولا کرایه ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد نه دو برابر دوما ارز ۵ برابر شده یعنی عملا ارزش کرایه راننده ها ب یک پنجم کاهش پیدا کرده مطمئن باش اگر فکری ب حال راننده ها نشه چند ماه دیگه که لاستیک هاشون تموم شد و ب یه تعمیر موتور خوردن دیگه توانایی مالی تعمیر رو ندارن و مجبور ب خونه نشینی میشن