سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقیمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

پتروشیمی ها تامین نیاز داخل را در اولویت قرار دهند

یک مقام مسئول گفت:پتروشیمی ها با افزایش عرضه و جلوگیری از صادرات می توانند به تامین نیاز تولیدکنندگان داخلی کمک کنند.

سید رحیم مقیمی اصل رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان پلاستیک و نایلون در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عرضه مواد پتروشیمی اظهار کرد: پتروشیمی ها با افزایش عرضه و جلوگیری از صادرات می توانند به تامین نیاز تولیدکنندگان داخلی کمک کنند.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان پلاستیک و نایلون به خروج پتروشیمی ها از بورس کالا اشاره کرد و افزود: آزاد شدن مواد پتروشیمی باید کارشناسی شده صورت گیرد تا از ورود دلالان و افراد سود جو جلوگیری شود.

وی افزود: با توجه به این که پلیمری ها  از بورس کالا خارج شده اند، شاهد 3 تا 4 برابر شدن عرضه آنان بوده ایم این در حالی است که قبل از خروج به کمبود مواد اولیه اذعان داشتند.

مقیمی ادامه داد: اگر پتروشیمی ها آزاد شود، همه موارد مربوط به آنها باید به صورت آزاد از دولت خریداری شود.


بیشتر بخوانید:ایران چندمین کشور پرمصرف لوازم پلاستیکی در دنیاست؟


وی اعلام  احتکار100 تن مواد پلاستیکی از سمت رسانه ها را تکذیب و تصریح کرد: احتکار مواد پلاستیکی هزاران تن بوده است؛ 100 تن مواد پلاستیکی بسیار ناچیز بوده و حدودا 4 تریلی را شامل می شود.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان پلاستیک و نایلون گفت: برخورد قانونی با احتکارگران به حل مشکلات تولیدکنندگان کمک می کند.

مقیمی درباره بیکار شدن کارگران کارخانه های مواد پلاستیکی گفت:عدم عرضه مواد اولیه و گرانی آن سبب کاهش تولید کارخانجات شده است.برای مثال 260 کارگر یک کارخانه به دلیل کاهش تولید از کار بیکار شدند و بیکاری آنان به منزله قطع شدن روزی چند صد نفر است.

وی  در پایان تصریح کرد: کارخانجاتی که مواد مورد نیاز خود را از پتروشیمی ها کیلویی 6 هزار تومان گرفته اند نباید همان ها را کیلویی 28 هزار تومان به فروش برسانند.این امر روند تولید را مختل می کند.

انتهای پیام/

احتکار هزاران تن مواد پلاستیکی

برچسب ها: پتروشیمی ، بورس کالا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.