سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونق صید ماهیان استخوانی کشور در دریای خزر

۲۵ درصد ماهیان استخوانی کشور در دریای خزر صید می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، آخوندی مدیرکل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران در جلسه بررسی اهمیت و نحوه مشارکت جامعه صیادی پره در حفاظت و بازسازی ذخایر ماهیان ارزشمند دریای خزر در بابلسر با بیان اینکه ۲۵ درصد صید ماهیان استخوانی کشور در دریای خزر صورت می گیرد به کاهش صید اینگونه ازماهی اشاره کرد و افزود: درسال های اخیرشاهد کاهش صید در استان های شمالی بودیم که علاوه برعوامل زیست محیطی عوامل دیگر انسانی ( افزایش صیدغیرمجاز) یکی از این عوامل بوده است.

کرمی راد مدیرکل دفتربازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان سازمان شیلات ایران پشتیبانی وحمایت در جامعه بهره بردار را یکی از رسالت های مهم شیلات ایران دانست و گفت: مراکز بازسازی ذخایرآبزیان علیرغم کمبود امکانات و اعتبارات در امربازسازی ذخایرآبزیان دریا تلاش مضاعف دارند وعلیرغم کمبود اعتبارات تلاش می نمایند تا صید و صیادی راپایدارنگه دارند.

وی با اشاره به کاهش صید و صیادی مولد سفید در رودخانه از ۱۱۰ هزارقطعه سال ۹۴ به ۵۴ هزار قطعه در سال ۹۷ افزود: هرچند کاهش صیدماهی مولد در دریا را شاهد بودیم ولی جامعه صیادی می تواند مراکزبازسازی را در تکثیر و رهاسازی بچه ماهی بسیار کمک نماید.

عباسعلی شیخ تبارمعاون صیدوبنادرماهیگیری شیلات مازندران گفت: در مازندران بسیاری از تعاونی ها بویژه تعاونی های پره منطقه غرب و مرکز استان بدلیل برخورداری از رودخانه های شیلاتی با استفاده از شیل و نیز اراضی مناسب جایگاه های پره تکثیر و رهاسازی بچه ماهی مطلوبی را در امسال داشتند.

سرهنگ پاسدار شاه ولی پورفرمانده حفاظت منابع آبزی سازمان هم گفت: اگر تجهیزات و امکانات و نیز نیروی انسانی یگان نوسازی شود میتوانیم نقش موثری ایفا نماییم که دربحث تجهیزات تاپایان سال ۹۷ موضوع تحقق خواهد یافت و پیگیر نیروی انسانی نیرهستیم که توانمندی و ماموریت های آن گسترده ترخواهدبود.

وی حفاظت ازذخایررامنوط به همکاری ومشارکت جامعه صیادی پره در حفاظت دانست و افزود: همانطوری که در محیط زیست و هلال احمر همیار داریم لازم است که دربحث حفاظت ازمنابع و ذخایرآبزیان هم از این تبصره و طرح بهره مند شویم.

انتهای پیام/ م

صید ۲۵ درصد ماهیان استخوانی کشور در دریای خزر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.