سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری مراسم گرامیداشت روز مقاومت گیلانغرب و تشییع پیکر شهید گمنام

فرماندار گیلانغرب از برگزاری مراسم گرامیداشت روز مقاومت گیلانغرب با حضور چند هزار نفری مردم خبر داد.

کوروش محمودیان  فرماندار گیلانغرب  در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه   گفت: فردا 4 مهرماه به مناسبت روز مقاومت گیلانعرب مراسم گرامیداشتی با حضور چندهزار نفری مردم در سطح شهر برگزار میگردد.

وی ادامه داد: همزمان تشییع و تدفین پیکر پاک یک شهید گمنام هم در یادمان عملیات مطلع الفجر این شهرستان انجام میشود.

محمودیان گفت:۴ مهرماه روز مقاومت مردم گیلانغرب است که در ۴ مهر ۵۹ ارتش بعث عراق تا دروازه ورودی شهر گیلانغرب امد.

کوروش محمودیان گفت: با مقاومت جانانه مردم این شهر مواجه و مجبور به عقب نشینی تا ۱۰ کیلومتری پایین شهر شد و نتوانست گیلانغرب را به اشغال خود درآورد که در نتیجه این مقاومت و هشت سال پایمردی مردمانش با بیش از ۱۵۰ بار بمباران و موشک باران توانست عنوان دومین شهر مقاوم کشور را از لسان مقام معظم رهبری کسب نماید.

وی ادامه داد:گیلانغرب درطول دوران دفاع مقدس بارها آماج حملات توپخانه ای موشک و بمباران دشمن قرارگرفت اما هیچگاه مردمانش شهر را رها نکردند بلکه در حاشیه شهر وکوهها و زیر صخره های اطراف شهر سکنی گزیدند و نه تنها به شکل آواره راهی دیگر شهرها نشدند و بار مالی بر دوش دولت ننهادند بلکه در کنار رزمندگان ماندند وعلاوه بر پشتیبانی و تدارکات رزمندگان خود نیز یک تیپ مستقل با نام مسلم بن عقیل تشکیل دادند تا در دفاع از کیان نظام و کشور به شایستگی مرزداری خود را به اثبات برسانند.

وی افزود:تقدیم ۷۵۰ شهید گرانقدر ۲۲۵۰ جانباز و ۱۴۱ آزاده سرافراز توسط مردم این دیار گواهی بر پایمردی و استقامت کم نظیر مردمانش است.
وی بیان کرد:در طول دوران دفاع مقدس ۵۸۰۰ شهید رزمنده نیز از جای جای میهن اسلامی باعنوان شهدای مهاجر در منطقه گیلانغرب برای دفاع از ارزشها وآرمانهای والای انقلاب و میهن به شهادت رسیدند تا سرزمین دومین شهر مقاوم کشور هر نقطه آن معطر بخون پاک شهدای گرانقدرباشد.

انتهای پیام/س

تشییع  پیکر شهید گمنام

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.