سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرامی مقدم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آمریکا با رفتار‌های قلدرمأبانه جنگ اقتصادی علیه ایران به راه انداخته است

سخنگوی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه آمریکا به تعهدات خود در زمینه برجام پایبند نبوده است، گفت: آمریکا با رفتار‌های قلدرمأبانه جنگ اقتصادی همه‌جانبه‌ای را علیه ایران آغاز کرده است.


اسماعیل گرامی مقدم سخنگوی حزب اعتمادملی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به سفر رئیس جمهور به نیویورک گفت: این سفر فرصت مناسبی است تا آقای روحانی مواضع جمهوری اسلامی را مطرح کرده و جامعه جهانی را نسبت به غیرقانونی بودن رفتار آمریکا مطلع کنند، چراکه اکنون برجام در شورای امنیت و سازمان ملل تصویب شده اما ایالت متحده  معاهدات بین المللی را زیر پا گذاشته است.

وی افزود: رئیس جمهور باید در گفت‌وگوهای دوجانبه و عمومی خود جامعه جهانی را نسبت به بدعهدی‌های آمریکا آگاه کند، چرا که براساس تمامی بازرسی‌های سازمان انرژی اتمی، جمهوری اسلامی به تمام تعهدات برجام عمل کرده است.

گرامی مقدم در خصوص خروج آمریکا از برجام و گذاشتن تحریم‌های جدید برای ایران اظهار کرد: آمریکایی‌ها به تعهدات خود پایبند نبوده و با رفتار‌های قلدرمأبانه باعث یک جنگ اقتصادی علیه ایران را آغاز کردند.

سخنگوی حزب اعتماد ملی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی امکان مذاکره با آمریکا وجود ندارد، تصریح کرد:  اگر آمریکا می‌خواهد با ما مذاکره کند، باید یک گام به عقب بردارد و این مذاکره باید شامل دو شرط باشد؛ اول به تعهدش در برجام عمل کند و دوم اینکه تحریم‌ها را تعلیق کنند.

وی افزود: اگر آمریکایی‌ها به آن دو شرط عمل کنند؛ مدیریت مذاکرات در دست جمهوری اسلامی خواهد بود و جامعه جهانی را نسبت به مواضع ایران آگاه می‌شود.

گرامی مقدم در پایان اظهار کرد: رئیس جمهور در سفر خود به نیویورک باید درباره مسائل حقوق بشر و ایراد‌هایی که به آن وارد است؛ از جمله مداخلاتی در یمن، عراق، سوریه و ایران با دیگر کشورها صحبت کرده  و مواضع خود را در آنجا اعلام کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.