سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان میزبان چهاردهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور

دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور از برگزاری این جشنواره به میزبانی استان اصفهان از تاریخ 15 تا 17 مهر ماه خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،احمدرضا قاسمی دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور امروز در نشست خبری چهاردهمین جشنواره قرآن و عترت اظهار داشت : استان اصفهان نخستین بار میزبان چهاردهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور خواهد بود تا آموزه‌های قرآنی به صورت علمی کاربردی در متن جامعه وارد شود و به هرچه بهتر شدن امور کمک کرده باشد.

وی افزود: این جشنواره با اهداف اعتلای دانش، ایمان، اخلاق و بصیرت دانشگاهیان توسعه فضای معنوی و قرانی در دانشگاه‌ها، زمینه‌سازی انس و الفت دانشگاهیان با قرآن کریم و سیره معصومان و تدبر و عمل به آموزه‌ها، تعظیم شعائر دینی، تشویق به فعالیت‌های قران و عترت دانشگاهیان، گسترش معارف، آموزش‌ها و پژوهش‌های قران و عترت، بسط فرهنگ قرآنی در دانشگاه‌ها و جذب جوانان به فعالیت‌های دینی مرتبط با قرآن برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور گفت : احترام به خادمان قران و افرادی که در مسیر قرآن هستند احترام به خود خداوند است و پذیرش میزبانی چهاردهمین جشنواره قرآن و عترت برای این استان موهبت الهی است، یکی از راه‌های طی کردن راه مبارزه با دین زدایی هم همین برگزاری جشنواره‌های قرانی خواهد بود.

وی ابراز داشت: آشنایی دانشجویان با مفاهیم و آیات قران عنایتی است که خداوند به اصحاب علم و دانایی عطا کرده است و در این آخرالزمان قرآن است که امت اسلام را نجات خواهد داد و فتنه‌ها را می‌زداید.

قاسمی بیان داشت: آموزش امانت الهی پیامبر بر همه مسلمانان واجب است و زمانی که جامعه شدیداً به قرآن نیازمند است نباید آن را غریب گذاشت و باید به عنوان حافظان قرآنی پشتوانه آن باشیم و از فراموشی آموزه‌های آن جلوگیری کرد.

وی اذعان کرد: این جشنواره در سه گروه دانشجویان، مدرسان و کارکنان دانشگاه علمی کاربردی و در 6 بخش آوایی (شفاهی)، کتبی (معارفی)، پژوهشی، فناوری، ادبی و هنری برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور توضیح داد : بخش آوایی شامل قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ دو جزء، 4 جزء، 10 جزء، 20 جزء و کل قران کریم، دعا و مناجات خوانی، تواشیح و همخوانی قران و اذان آقایان و بخش کتبی شامل آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم، آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه، آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه، آشنایی با احادیث اهل‌بیت (ع)، آشنایی با سیره معصومان (ع)، حفظ موضوعی قرآن کریم، احکام و پرسمان معارفی سبک زندگی اسلامی ایرانی است.

وی ادامه داد : بخش پژوهشی نیز شامل مقاله، تلخیص کتاب، ایده قرانی و کارآفرینی قرآنی، فناوری شامل تولید نرم‌افزار، اپلیکیشن و ربات، کانال‌های مجازی قرآنی، بخش ادبی شامل داستان‌نویسی، شعر، نمایشنامه و فیلم‌نامه‌نویسی و بخش هنری شامل خوشنویسی، نقاشی، عکس، تذهیب، فیلم کوتاه، معرق و منبت و طراحی پوستر خواهد بود.

قاسمی در خصوص آمار شرکت‌کنندگان در جشنواره خاطرنشان کرد: این جشنواره 13 هزار نفر شرکت‌کننده دارد، یک هزار اثر ارسالی در بخش‌های ادبی، هنری، پژوهشی و فناوری و مابقی در بخش‌هایی مثل شفاهی و کتبی است که نیاز به ارسال اثر نداشته است.

وی تأکید کرد: تعداد 141 نفر در بخش شفاهی به مرحله پایانی راه یافته‌اند که در روزهای 15 و روز 16 مهر ماه در استان اصفهان برگزار خواهد شد و شرکت‌کنندگان به رقابت خواهند پرداخت تا برگزیدگان این بخش مشخص شوند.

دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور تصریح کرد : برگزیدگان بخش‌های دیگر از قبل مشخص شده‌اند ، از این میان 51 نفر برگزیده در بخش‌های ادبی، هنری و پژوهشی فناوری و 36 نفر برگزیده بخش کتبی هستند.

وی افزود : در حاشیه جشنواره برگزاری نمایشگاه ، مسابقات، بازدیدها و کارگاه‌هایی مرتبط با مباحث قرآنی برنامه‌ریزی شده است که شرکت در آن برای شهروندان بلامانع است.

در ادامه سید محمد قلمکاریان، دبیر کمیته علمی فرهنگی جشنواره اظهار کرد : بخش علمی جشنواره در مرحله دانشگاهی برگزار شد و نمره‌های بالای 75 ارسال و داوری شدند و مجموعاً در مرحله داوری کشوری 48 نفر خانم و 93 نفر آقا انتخاب شدند و در کل اصفهان میزبان 141 نفر از شرکت‌کنندگان در این بخش خواهد بود.

وی اضافه کرد: داوران جشنواره داوران ملی و بین‌المللی هستند و شامل داوران صوت، لحن، تجوید و... که تمام استانداردهای ملی در این مرحله رعایت خواهد شد تا مسابقات به نحو عالی برگزار شود.

دبیر کمیته علمی فرهنگی گفت : در بخش فرهنگی نیز برنامه‌های خوبی مانند نمایشنامه روایی عاشورایی در روز اختتامیه، نشان خادمی قرآنی برای نفرات اول حفظ ، کارگاه‌های آموزشی ، نمایشگاه و مسابقات فرهنگی هنری ، بخش گردشگری ، دیدار با علما و میثاق نامه دانشجویی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/م

رقابت دانشجویان کشور در چهاردهمین جشنواره قرآن و عترت در اصفهان

برچسب ها: قرآن ، اخباردانشجویی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.