سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهشتی پور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نخست وزیری عبدالمهدی به همگرا شدن طیف شیعه در عراق کمک خواهد کرد

کارشناس مسائل بین الملل گفت: با حضور عبدالمهدی در کسوت نخست وزیری عراق، گروه های شیعه به یکدیگر نزدیک تر خواهند شد.

حسن بهشتی‌پور  کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به  روی کار‌آمدن حلبوسی به عنوان  رئیس جدید پارلمان  عراق  و احتمال نخست وزیری  عادل عبدالمهدی  در این کشور، اظهار کرد: روی کار آمدن حلبوسی جوان به عنوان رئیس پارلمان عراق می‌تواند 80 درصد افکار عمومی سنی مذهب عراق را  با خود همراه کند، همچنین رویکرد و نگاه مثبت  عبدالمهدی  به ایران تاثیر خوبی را در رابطه تهران - بغداد خواهد گذاشت.

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه حلبوسی به سبب جوان بودن خط فکری مشخصی را ندارد، بیان کرد: عبدالمهدی  فردی عملگرا و منعطف است که می تواند با اتکا به این ویژگی ها تا حدودی در مدیریت اوضاع داخلی و خارجی عراق با موفقیت عمل کند. 

وی ادامه داد:  البته به لحاظ مدیریتی تردید هایی در خصوص نخست وزیری عبد المهدی وجود دارد و اینکه آیا او می تواند به عنوان یک فرد مقتدر عراق را اداره کند یا خیر؟ 

 کارشناس مسائل بین الملل با تاکید بر اینکه  یک مدیریت چند جانبه  باید  در فضای  کشور عراق حاکم شود، افزود: عبدالمهدی سابقه خوبی در تعامل با ترکیه و عربستان دارد، چنانچه در بهبود شرایط عراق تاثیر خواهد گذاشت. 

بهشتی‌پور تأکید کرد: تیم هایی که با  عبدالمهدی کار خواهند کرد باید بسیار قدرتمند و کاربلد باشند تا با اتخاذ رویکردی چند جانبه زمینه تعامل خوب را با کشورهای منطقه فراهم کنند. 

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به تأثیر حضور عبدالمهدی به عنوان نخست وزیر در تسریع   روند تشکیل دولت  عراق، تاکید کرد: عبد المهدی قادر است میان شیعیان عراق میانجی گری کرده و اختلافات بین آنها را حل و فصل کند، تا جایی که  حضور وی در کسوت نخست وزیری  به نزدیک تر  شدن طیف‌های مختلف شیعه در عراق از جمله مقتدی صدر، حکیم و جناح العبادی کمک می‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.