سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترقی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

روحانی در مجمع سازمان ملل با قاطعیت مقابل آمریکا بایستد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به بدعهدی‌های آمریکا گفت: رئیس جمهور با قاطعیت بیشتری در مقابل آمریکا بایستد.

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اولویت‌های رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: روحانی باید به چند محور توجه کند،  اول اینکه نقش جمهوری اسلامی در مبارزه با تروریسم و اینکه خود ایران قربانی تروریسم است باید در سخنرانی رئیس‌جمهور برجسته شود.

وی با اشاره به هجمه‌های نادرست رسانه‌ای علیه ایران تصریح کرد: ایران برخلاف کشور‌هایی که مدعی مبارزه با تروریسم هستند به طور جدی با تروریسم مقابله می‌کند، در نتیجه رئیس‌جمهور می‌تواند تلاش‌های صلح‌طلبانه ایران در منطقه و جهان را در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح کند.

وی ادامه داد:  موضوع دومی که باید به آن پرداخته شود، آثار و تبعات خروج آمریکا از برجام و بدعهدی‌هایی است که موجب عدم اعتماد در جهان نسبت به قرارداد‌های بین المللی می‌شود.

ترقی به تبیین نقش آمریکا در بی ثبات سازی منطقه در حمایت از تروریست‌ها پرداخت و اظهار کرد: حمایت آمریکا و اروپایی‌ها از عوامل  از داعش و گروه‌های تروریستی در منطقه تنها جنبه مالی ندارد بلکه پشتیبانی‌هایی از جمله فضای امن و تهیه کردن امکانات هم از جمله اقدامات رسانه‌ای است که حمایت‌های معنوی را از آنان انجام می‌دهد.

وی با اشاره به تاکید رئیس‌جمهور بر توانمندی‌های دفاعی کشور خاطرنشان کرد: محور دیگر این مطالبات باید بحث دفاع از برنامه موشکی کشور باشد که این امکانات و تجهیزات موشکی در برابر تهدید‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی یک ضرورت و الزام اجتناب ناپذیر برای کشور است.

ترقی گفت: کسی حق ندارد ما را در رابطه از دفاع از کشور خودمان محدود کند. آن هم در شرایطی که بیشترین تهدید‌ها را در طی این ۴۰ سال از سوی آمریکا و اسرائیل و کشور‌هایی که مجهز به همه امکانات هسته‌ای و اتمی و تسلیحاتی هستند؛ داشتیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در مورد نقض حقوق بشر توسط آمریکا اظهار کرد: محور دیگر این گفتگو باید افشای نقض حقوق بشر توسط آمریکا و عربستان در یمن باشد که به دفاع از این مظلومین هم باید پرداخته شود.

ترقی خاطرنشان کرد: این گفتگو‌ها نیاز به قاطعیت بیشتر دارد و رئیس‌جمهور باید در مقابل دولت و کشوری که پایبند به تعهداتش نیست, محکم بایستد.

انتهای  پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.