سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

پیشنهاد یک فعال فرهنگی برای ارتقای کیفی حضور ایران در نمایشگاه فرانکفورت

علی اکبر اشعری گفت: ناشران فعال باید با مقتضیات نمایشگاه فرانکفورت و آثاری که می‌توان رایتشان را در آنجا فروخت، آشنا شوند.

علی اکبر اشعری فعال عرصه فرهنگی، در خصوص کیفیت حضور ایران در نمایشگاه بین‌المللی فرانکفورت به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: به نظر می‌رسد اگر ناشران فعال در حوزه‌های ایران‌شناسی، انقلاب اسلامی، اسلام‌شناسی و ادبیات فارسی آموزش ببینند و با مقتضیات نمایشگاه فرانکفورت و آثاری که می‌توان رایتشان را در آنجا فروخت آشنا شوند، تأثیر حضور ایران در نمایشگاه فرانکفورت بیشتر می‌شود. البته نمایشگاه فرانکفورت در واقع بزرگترین نمایشگاه بین‌المللی کتاب است که حضور در آنجا از نوع حضور در نمایشگاه کتاب تهران نیست؛ یعنی محلی برای تبادل نظر ناشران با هم، نویسندگان با ناشران خارجی و معرفی نشر ایران به تشکل‌های نشر بین‌المللی است.

وی افزود: تا چند سال پیش حضور ایرانی‌ها در نمایشگاه فرانکفورت پراکنده بود؛ یعنی هر کدام از ناشران علاقمند یک غرفه را می‌گرفتند. بنابراین حضور ایران در این نمایشگاه نمود چندانی نداشت. از چند سال پیش من پیشنهاد کردم و دوستان هم استقبال کردند که یک غرفه ملی را بگیریم و هر کدام از علاقه مندان حضور در نمایشگاه بخشی از این غرفه را در اختیار خودش بگیرد تا هم وسعت غرفه در شأن جمهوری اسلامی ایران باشد و هم پاتوق مناسبی باشد تا فعالان عرصه نشر بین‌الملل و بازدیدکنندگان نمایشگاه به سمت آثار ایرانی بیایند.

این فعال عرصه فرهنگی اظهار کرد: خدا را شکر که حضور ایران در نمایشگاه فرانکفورت در سال‌های اخیر کیفیت خوبی داشته است و در این سال‌ها ناشران فعال در عرصه نشر کتاب‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نیز آثارشان را به نمایشگاه فرانکفورت می‌بردند. افراد زیادی می‌خواهند مطالبی در خصوص دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ایران به دست آورده و بخوانند.

اشعری بیان کرد: فروش رایت آثار نویسندگان ایرانی به ناشران خارجی نیز از دست‌آورد‌های حضور در نمایشگاه فرانکفورت برای ایران بوده است. حضور در این نمایشگاه هزینه زیادی را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحمیل نمی‌کند، زیرا هزینه اجاره غرفه استاندارد است و بخشی از هزینه صرف شده نیز به وزارتخانه برمی‌گردد، زیرا ناشران سهم خود غرفه ملی را به وزارتخانه پرداخت می‌کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.