سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

متخصص روانشناسی

حساسیت بیش از حد والدین در روزهای اول سال تحصیلی سم است

متخصص روانشناسی گفت: والدین هم باید این تغییرات را گام به گام با مدرسه هماهنگ باشند و در روزهای اول آغاز سال تحصیلی حساسیت بیش از حد نشان ندهند و این بدترین سم است.

 بستان متخصص روانشناسی  در گفتگو با  خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه گفت: مدرسه یا هر محیط  آموزشی می تواند مسیر رشد یا تغییر در فرایند تکاملی کودک ایجاد کند بسیار مهم است.

 عضو هیات علمی دانشگاه  گفت:والدین هم باید  با این پایگاه  هماهنگ باشند و قبل از ورود به دوره اصلی آموزشی یعنی راهنمایی  باید زیر ساخت های هماهنگ  را ایجاد کنند.

 بستان افزود: نا هماهنگی  تربیت دو والد ابهام برانگیز است  و اگر بخواهیم  مدرسه را به این چشم نگاه کنیم  که فقط خواندن و نوشتن را یاد بگیرد این به تنهایی کفایت نمی کند و دانش اموز باید در مدرسه به عنوان  فرد اجتماعی   سوادی را یاد بگیرد   مشکلاتش را خودش حل کند  که بتواند در مراحل بعدی  موفق باشد  و کسب مهارت به رشد همه جانبه  کودک کمک می کند.


وی ادامه داد: والدین هم باید این تغییرات را گام به گام با  مدرسه هماهنگ باشند  و در روزهای اول حساسیت بیش از حد نشان ندهند  پذیرش این تغییرات در عادی سازی  بسیار مهم است   باید ایجاد حساسیت نکنیم و  انتظار بالایی از کودکان  در روز های اول  نداشته باشیم.

 بستان گفت: مقاومت پذیری کودکان در روزهای  اول آغاز مدرسه مانند تغییر ساعت خواب و غذا بسیار بالاست و سرگرمی های  مثل تلویزیون یا بازی ها را  نباید  یکباره حذف کنیم  و باید کودک  گام به گام  آمادگی پذیرش مدرسه را داشته باشد  والدین باید انعطاف  داشته باشند و توجه کنند که سلامت روان  مهم تر از کارنامه و نمرات بالاست .


 انتهای پیام/ز

سلامت روان کودکان از هر چیزی مهم تر است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.