سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت ۱۸ مرکز نگهداری از سالمندان

۱۸ مرکز نگهداری از سالمندان در استان چهارمحال و بختیاری فعالیت دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ محمد میرزایی مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری به مناسبت هفته ملی سالمندان، از فعالیت ۱۸ مرکز نگهداری از سالمندان در این استان خبر داد و گفت: ۱۵ مرکز آن به صورت روزانه و سه مرکز دیگر به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۱۰۰ سالمند در مراکز روزانه و ۱۷۵ سالمند در مراکز شبانه روزی چهارمحال و بختیاری تحت مراقبت هستند افزود: ۹ تیم سیار هم به ۵۱۰ سالمند در استان خدمات رسانی می‌کنند.

میرزایی اضافه کرد: خدماتی از جمله پزشکی، پرستاری، کاردرمانی، فیزیوتراپی، روان شناسی و مددکاری، آموزشی، هنری، ورزشی و تفریحی در مراکز نگهداری از سالمندان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح مراقبین سلامت در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در این طرح، پرستار هفته‌ای سه روز در منزل سالمند حضور می‌یابد و خدمات مورد نیاز را به وی ارائه می‌کند.

میرزایی همچنین به طرح توانمندسازی سالمندان اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف ارتقای عملکرد جسمی، روان شناختی و اجتماعی و توانمندسازی سالمندان در استان در حال اجراست و ۶۰ سالمند در این طرح مشارکت دارند.

وی با بیان وجود ۸۲ هزار و ۳۷۴ سالمند در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: هشت هزار و ۵۳۸ نفر از آنان تحت پوشش بهزیستی و از این تعداد هم یک هزار و ۳۲۸ نفر مستمری بگیر دایم هستند.

۹ مهرماه برابر با اول اکتبر «روز جهانی سالمندان» و ۷ تا ۱۳ مهر به عنوان هفته ملی سالمندان نام گذاری شده است.

انتهای پیام/ف

هشت هزار و ۵۳۸ سالمند تحت پوشش بهزیستی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.