سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مگس مدیترانه ای تهدید جدی برای بخش کشاورزی کرمان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: آفت مگس مدیترانه ای در بخش گلباف شهرستان کرمان مشاهده شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مسعودی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: از کلیه کشاورزان و بهره برداران خواسته شده چنانچه میوه های سیاه ریشه آنها در سال زراعی دارای ریزش شدید و در هنگام استفاده داخل میوه لهیدگی و کرمهای زیادی مشاهده کردند فورا به مرکز جهاد کشاورزی مراجعه و گزارش نمایند.

مسعودی بیان کرد: این آفت از مگس های خانگی کوچکتر و رنگ قهوه ای دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: از کشاورزان خواسته شده از خشک کردن خشکبار مانند انجیر، توت و انگور جدا خودداری کنند و از انبار کردن میوه های مانند انار، به و سیب پرهیز شود، میوه های خراب حتمایا سوزانده و یا در عمق بیش از پنجاه سانتیمتری دفن شوند،از انتقال میوه توسط دلالان به خارج بخش جلوگیری بعمل آید .

وی با تاکید بر اینکه ترویج و آموزش از طریق چهره به چهره صورت پذیرد، افزود: برگزاری کلاسهای آموزشی و ترویچی توسط مسئول هر بلوک صورت می گیرد و تا کنون سطحی معادل 1200هکتار از باغات شهرستان درمناطق مختلف باین آفت الوده شده که عملیات مبارزه و ردیابی با بسیج کلیه امکانات و کارشناسان در سطح شهرستان بویژه در بخش گلباف با جدیت در حال انجام است از کشاورزان میخواهیم که در این زمینه همکاری لازم را با همکاران و کارشناسان داشته باشند.

به منظور آشنایی و شناخت کشاورزان کارگاه آموزشی در منطقه گلباف با حضور 50 نفر از مسئولین محلی و کارشناسان باغبانی، حفظ نباتات و ترویج برگزار گردید.

مگس میوه مدیترانه ای یکی ازآفات مخرب در دنیا است.به خاطر مقاومت بالایی که در مقابل شرایط آّ ب و هوایی دارد در نقاط جهان گسترش پیدا کرده است و این حشره نسبت به سایر مگس های میوه بالاترین خسارت اقتصادی را به کشاورزی و تولید میوه وارد می کند و مبدا اصلی آفت افریقای شرقی است و از سال 1829 میلادی به تدریج به سایر کشورها انتشار یافته است.


انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.