سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آتش زدن مزارع اکوسیستم محیط زیست را به خطر می اندازد

کارشناس مسئول پایش محیط زیست استان کرمانشاه نیز آتش زدن کاه و کلش را منجر به هدر رفت کربن در اتمسفر و آلودگی هوا و همچنین باعث از بین رفتن میکروباکتری های خاک زی دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه جمال رحمانی کارشناس مسئول پایش محیط زیست استان کرمانشاه گفت : آتش بقایای گیاهی منجر به از بین رفتن زنجیره غذایی موجودات زنده و میکروباکتری های خاک می شود و حیات محیط زیست را به خطر می اندازد.

وی گفت : با از بین رفتن زنجیره غذایی میکروارگانیزم ها خاک زی که در لایه یبوسفر خاک هستند (مواد آلی موجود در بقایای گیاهی) در نتیجه فعالیت میکروارگانیزم ها خاک زی متوقف و هیچ عنصر غذایی جذب محصولات نمی شود و دیگر خاک برای رشد گیاهان و محصولات مناسب نخواهد بود.

وی همچنین افزود: کشاورزان برای جبران فعالیت میکروارگانیزم های خاک زی از کودهای شیمیایی بیشتری استفاده می کنند و در نتیجه آلودگی های بیشتر زیست محیطی وارد خاک می کنند.

مسئول پایش محیط زیست استان کرمانشاه در ادامه آتش زدن کاه و کلش را باعث سفت شدن خاک و عدم نفوذپذیری آب در خاک، عدم تبادل اکسیژن که در نتیجه کاهش رشد گیاه و از بین رفتن خاک و هوا دانست.

رحمانی، آتش زدن مزارع را غیرقانونی و قابل پیگیری دانست و گفت: آتش زدن مزارع نیز مانند منابع طبیعی و معادن دارای آثار تخریبی محیط زیستی فراوان است و طبق قانون آتش زدن مزارع غیرقانونی و مسببان آن باید پیگیرد قانونی شوند.

 

 

انتهای پیام/د

از بین رفتن زنجیره غذایی میکروارگانیزم ها خاک زی

 

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.