سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشریح اصول و اهداف جمعیت هلال احمر/تاکید بر اجرای طرح دادرس

مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس با تشریح اصول و اهداف جمعیت هلال احمر، بر اجرای طرح دادرس تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ فیض الله جعفری مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس با حضور در مدرسه راهنمایی دخترانه ستارگان، گفت: با توجه به حادثه خیز بودن کشور ما ایران، در سطح کلان جمعیت هلال احمر و وزارت آموزش و پرورش طرح‌های مشترکی به اجرا در می‌آورند؛ که یکی از مهمترین این طرح ها، طرح دادرس یا دانش آموز آماده در روز‌های سخت است.

وی با اشاره به اجرای طرح دادرس در مدارس، تصریح کرد: وجه مشترک فعالیت‌های جوانان هلال احمر ترویج و گسترش فرهنگ بشردوستی با رویکرد امدادی است و تقویت دانش امدادی در دانش‌آموزان با اجرای طرح ملی دادرس در مدارس این فرصت را فراهم می‌آورد تا با افزایش سطح توانمندی‌ها و مهارت‌های امدادی دانش آموزان، در جهت تقویت تاب آوری آن‌ها در جامعه فعالیت کنیم.

جعفری ادامه داد: در واقع طرح ملی دادرس با هدف تربیت دانش‌آموزان آماده برای مقابله با حوادث و سوانح، توانسته آموزه‌های امداد و نجات را به سطح مدارس و قشر نوجوان جامعه برده و فرهنگ «خودامدادی» و «دگرامدادی» را در بین دانش‌آموزان نهادینه کند.

جعفری بیان کرد: بر این اساس دانش آموزان توسط مربیان هلال احمر هشت مهارت مربوط به کمک‌های اولیه از قبیل: پناه گیری، تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، پانسمان، پانداژ، آتل بندی، تریاژ مقدماتی حمل مصدوم، اطفای حریق و چادر زنی را فرا می‌گیرند.

وی افزود: پس از آموزش موارد فوق، در هر مدرسه گروه‌های ۱۴ نفره در ۱۶ ساعت، به منظور مسابقه با مدارس دیگر به جمعیت هلال احمر معرفی می‌شوند و در پایان پس از مسابقه، دانش آموزان و گروه برتر راهی مسابقات استانی و سپس تیم برتر راهی مسابقات کشوری خواهد شد.

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش تاثیر گذار دانش آموزان و دانشجویان بر جامعه گفت: کانون‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها و کانون‌های دانش آموزی در مدارس، جوانان را برای تاب آوری اجتماعی آماده کرده و آن‌ها باید تجارب خود را به خانواده و جامعه انتقال دهند.
انتهای پیام/ر

اجرای طرح دادرس در مدارس فارس

برچسب ها: هلال احمر ، طرح دادرس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.