سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احزاب مخالف دولت هند خواستار کناره‌گیری نارندا مودی از قدرت شدند

در پی مطرح شدن اتهامات فساد مالی در یک توافق خرید جنگنده‌های نظامی از فرانسه، مخالفان دولت هند خواستار استعفای نارندرا مودی، نخست‌وزیر این کشور، شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، در پی مطرح شدن اتهامات فساد مالی در یک توافق خرید جنگنده‌های نظامی با فرانسه، مخالفان دولت هند خواستار استعفای نارندرا مودی، نخست وزیر هند، شده اند.

احزاب سیاسی هند به دلیل مسائل مربوط به خرید 36 جنگنده رافال از یک شرکت فرانسوی در سال 2016 از مودی به شدت انتقاد کرده اند. آن‌ها مدعی شده اند مودی مبلغی بیش از ارزش این جنگنده‌ها پرداخت کرده و در خرید آن‌ها، شفافیت را رعایت نکرده است.

در ماه‌های اخیر، مخالفان دولت هند نسبت به انتخاب یک تاجر و میلیاردر هندی به جای یک تولیدکننده دولتی تسلیحات با دهه‌ها سابقه به عنوان شریک شرکت فرانسوی «داسو آویاسیون» پرسش‌هایی مطرح کرده اند.

روز جمعه، رسانه‌ها به نقل از اولاند اعلام کردند دهلی نو به شرکت داسو فشار وارد کرده است تا شرکت متعلق به این میلیاردر هندی را به عنوان شریک خود انتخاب کند. قرارداد فروش این جنگنده‌ها در دوران ریاست جمهوری اولاند حاصل شد.

اولاند در گفتگو با خبرگزاری فرانسوی «مدیاپارت» گفت: «ما انتخاب دیگری نداشتیم. ما مخاطبی انتخاب کردیم که در مقابل ما قرار داده شده بود.»

بر اساس قوانین مربوط به خرید ادوات نظامی هند، شرکت‌های خارجی باید 30 درصد از مبلغ قرارداد خود را در هند سرمایه‌گذاری کنند تا به توانایی تولید تسلیحات در هند کمک و از واردات تسلیحات به این کشور کاسته شود.

به همین ترتیب، شرکت فرانسوی داسو، شرکت «ریلایسن» متعلق به میلیاردر هندی را به جای شرکت دولتی «هوانوردی هندوستان» انتخاب کرد.

اکنون احزاب سیاسی مخالف دولت هند، نخست وزیر این کشور را به مذاکره و اعمال تغییرات در قرارداد رافال پشت درهای بسته متهم می‌کنند.

شرکت ریلاینس تا زمان انتشار این خبر به درخواست‌ها برای اظهارنظر درباره این مسئله پاسخ نداده است. در این میان، شرکت داسو این گزارش‌ها را رد و اعلام کرده است دلیل انتخاب شرکت ریلاینس، مسائل صنعتی بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، فرانسه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.