سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد؛

ضرورت حمایت از نهاد‌های دولتی و غیردولتی برای پیشبرد اهداف تربیتی/ تقویت فعالیت‌های پرورشی متناسب با شرایط دانش آموزان

بطحایی گفت: آموزش و پرورش گسترده ترین دستگاه اجرایی است که پیشبرد اهداف آن نیازمند حمایت نهاهای دولتی و غیردولتی است.
 
به گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم بازگشایی مدارس برای سال تحصیلی جدید که با حضور حسن روحانی رئیس‌جمهوری در دبیرستان دخترانه نمونه دولتی عترت منطقه ۹ تهران برگزار شد، با ابراز تأسف از حادثه تروریستی روز گذشته در اهواز و شهادت جمعی از مردم این شهر گفت: هم‌زمانی ایام شهادت امام حسین علیه‌السلام ویاران باوفایش با بازگشایی مدارس می‌تواند نگاهی جدید به درس آموخته‌های حادثه کربلا به ما ارائه کند.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت و همکاری مردم و سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی و غیردولتی به‌ویژه خانواده‌ها و دانش آموزان در امر تعلیم و تربیت گفت: آغاز سال تحصیلی را به خانواده‌ها، دانش آموزان و معلمان و همه ذی‌نفعان آموزش‌وپرورش تبریک گفت.

آموزش‌وپرورش از حمایت مسئولان کشور برخوردار است

بطحایی  افزود: آموزش‌وپرورش از حمایت همه مسئولان کشور برخوردار است و گسترده‌ترین دستگاه اجرایی کشور است که در دورافتاده‌ترین نقاط کشور به دانش آموزان خدمات تربیتی و آموزشی ارائه می‌کند و مقام معظم رهبری آموزش‌وپرورش را کانون خلق دنیای آینده می‌داند و سرمایه‌گذاری در آن را هزینه نمی‌دانند؛ رئیس‌جمهوری هم آموزش‌وپرورش و مدارس را اساس پیشرفت و رشد جامعه تلقی می‌کند.

 بطحایی تعلیم و تربیت کشور را نیازمند مشارکت و همکاری همه بخش‌های جامعه شامل مردم و سازمان‌های دولتی و غیردولتی به‌ویژه خانواده‌های دانش‌آموزان دانست و اظهار کرد: ضرورت دارد تا این دستگاه با بیش از یک‌میلیون پرسنل ارتباط نزدیک‌تری با مردم داشته باشد.

اقدامات تحولی در آموزش و پرورش مبتنی بر سند تحول

وزیر آموزش‌و‌پرروش با اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده در آموزش‌وپرورش اظهار کرد: وزارت آموزش‌وپرورش در سال تحصیلی گذشته تحول در نظام آموزشی و پرورشی را بر اساس سند تحول بنیادین و با 2 رویکرد انجام داد؛ اولین اقدام تحول در محتوا و متن برنامه درسی و آموزشی بود که سرآغاز اجرای برنامه‌های مهارت‌آموزی بر اساس تأکید ریاست جمهوری در مهرماه سال ۹۶ بود.

وی افزود: این رویکرد با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در ۸ استان کشور به‌صورت آزمایشی برای دانش آموزان متوسطه اول آغاز شد که ادامه آن در سال تحصیلی جاری در همه استان‌های کشور را خواهیم داشت.

 بطحایی تقویت فعالیت‌های پرورشی متناسب با شرایط و نیاز‌های فردی دانش آموزان و حذف آزمون‌های مکرر و زائد از مدارس ابتدایی و تأکید بر استفاده نکردن از کتاب‌های کمک‌آموزشی در این مقطع را از دیگر فعالیت‌های این وزارتخانه برشمرد و اظهار کرد: این اقدامات باعث تحول تقویت نشاط و سرزندگی و علاقه مندی به یادگیری در دبستان‌ها است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.