سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاهوتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بررسی مباحث ارزی با حضور همتی در فراکسیون مستقلان مجلس

سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی نشست امروز این فراکسیون با رئیس کل بانک مرکزی را تشریح کرد.

مهرداد لاهوتی سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی در گفت‌وگو با خبرنگار  مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح نشست امروز صبح فراکسیون متبوع خود با همتی رئیس کل بانک مرکزی، گفت: بیشتر مباحث امروز درباره مسائل ارزی بود و مشکلاتی که این روزها در این حوزه وجود دارد.

وی تصریح کرد: همتی در این جلسه اعلام کرد که سعی شده با انجام پیمان‌های دوجانبه پولی با کشورهایی نظیر ترکیه، چین، روسیه و ... فشارهای ارزی را کم کند و مبادلات ارزی با این کشورها انجام دهد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس اظهار کرد: همچنین رئیس بانک مرکزی اعلام کرد که تاکنون 16 میلیارد دلار برای تأمین کالاهای اساسی کشور هزینه شده و به نمایندگان اطمینان داد منابع این کالاها تأمین خواهد شد.

لاهوتی با اشاره به نگرانی نمایندگان و همچنین همتی درباره بازگشت پول حاصل از صادرات به کشور هم گفت: همتی بیان کرد چند راهکار وجود دارد، اینکه صادرکنندگان ارز حاصل از صادرات را در حسابی در داخل کشور قرار دهند یا آن را به صرافی‌ها بفروشند و در مجموع باید ارز حاصل از صادرات به کشور بازگردد.

سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی بیان کرد: بند "و" تبصره 16 قانون بودجه درباره اینکه تولیدکنندگانی که می‌خواهند اصل وام خود را تسویه کنند از پرداخت سود مرکب و جریمه معاف می‌شوند هم یکی از دغدغه‌های نمایندگان بود که در این نشست مطرح شد، آنها اعلام کردند که بانک‌ها این قانون را اجرا نمی‌کنند.

نماینده مردم لنگرود ادامه داد: رئیس کل بانک مرکزی به نمایندگان اطمینان داد که به بانک‌ها برای اجرای این قانون اعلام شده است.

وی با بیان اینکه موضوع نقدینگی در کشور یکی از مشکلات کنونی کشور است، گفت: خارج کردن بانک‌ها از بنگاه‌داری که خود عاملی برای رشد نقدینگی هستند، از مسائلی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.