وی افزود: با توجه به افزایش مطالبات معوق بانکهای استان در ۱۲ ماه گذشته، در راستای وصول این مطالبات میتوان اقدام به تشکیل کمیته تخصصی ارزیابی و رتبه بندی اعتباری مشتریان کرد و همچنین با هدایت منابع بانکی به سمت کارآفرینان واقعی و ارائه خدمات مطلوبتر بانکی به مردم افزایش رفاه و رضایت مردم، از سیستم بانکی و اقتصاد استان را فراهم کنیم.
غفارپور با تأکید بر تشکیل شرکتهای سرمایهگذاری ذیل بانکها اضافه کرد: اجرای سیاست مطلوب یکسانسازی نرخ سود سپردههای بانکی به مشتریان توسط بانکها، با هدف رقابت پذیری بانکی امکان پذیر خواهد بود.
جانشین وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجانغربی، در پایان سخنان خود ضمن تشکر و قدردانی از مدیرشعب بانک ملی و رئیس شعبه مرکزی بانک ملی ارومیه اعلام کرد: با همت و مشارکت مسئولان استانی با عاملیت بانک ملی، اداره کل متبوع موفق به تخصیص پنج هزار و ۴۴۹ میلیارد ریال از محل اسناد خزانه اسلامی شد که از این میزان، چهار هزار و ۷۴۶ میلیارد ریال با ۸۷ درصد جذب شد.
در ادامه این مراسم، عضو هیات مدیره بانک با تاکید بر الزام رعایت بهداشت اعتباری در بانک ملی ایران گفت: افزایش نقدینگی در سیستم بانکی باید حساب شده و تحت کنترل باشد.
مسعود خاتونی با اشاره به لزوم گشایش اعتبارات اسنادی در بانک اظهار کرد: اکنون وضعیت NPL بانک مطلوب است، اما روند بهبود باید ادامه دار باشد.
وی با تاکید بر توجه بیشتر به سامانههای جدید الکترونیکی بیان کرد: بانک ملی ایران خدمات ارزندهای از قبیل: بانک آفیسر، اپلیکیشن بام و پیام رسان بله به نظام بانکی عرضه کرده که میتوانند بسیاری از امور مورد نیاز مشتریان را تسهیل کنند و هدف اصلی در بانک نیز همان خدمت رسانی سریعتر و آسانتر به مردم است.
همچنین حمیدرضا فتحی بیرانوند مدیر امور شعب منطقه یک کشور بانک نیز اظهار کرد: با توجه به پتانسیلهای استان آذربایجان غربی و هم مرزی آن با چهار کشور، بازار خوبی را در این منطقه شاهد هستیم که باید افزایش حداکثری سهم در این بازار و تسهیل خدمت رسانی به مشتریان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند.
انتهای پیام/م