سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موگرینی: زنان قربانی خشونت هستند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت علی‌رغم اینکه زنان بازیگران اصلی در جامعه، اقتصاد، نهاد‌ها و سیاست خارجی هستند، اما عموما قربانی خشونت می‌شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از برگزاری نخستین نشست «زنان وزیر خارجه» در مونترال گفت: نخستین نشست زنان وزیر خارجه به این خاطر برگزار شد که زنان عموما قربانی خشونت هستند.

فدریکا موگرینی در کنفرانس خبری با کریستیا فریلند، وزیر خارجه کانادا در مونترال گفت: کانادا و اتحادیه اروپا در موضوعات مختلف دیدگاه مشترک دارند که از جمله آن حقوق بشر و چندجانبه گرایی و اهمیت سرمایه گذاری در نظم بین المللی است.

وی افزود: (نشست) مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای همه ما فرصتی برای همکاری در جهت تقویت و حمایت سیستم سازمان ملل متحد خواهد بود. این مسئله در کانون دیدگاه چندجانبه گرایی ما قرار دارد.

فدریکا موگرینی تاکید کرد: نخستین نشست با عنوان «زنان وزیر خارجه» به این خاطر برگزار شد که زنان عموما قربانیان هستند. قربانیان مناقشه ها و خشونت ها در همه جهان هستند اما آنها همچنین بازیگران اصلی در جامعه، اقتصاد، نهادها و سیاست خارجی و دفاع و دیگر موضوعات هستند. بنابراین، ما می خواهیم نشان دهیم زنان بیشتری در قدرت هستند و مسئولیت تصمیم گیری را برعهده می گیرند و در مجموع از این قدرت به نفع زنان و علاوه بر این برای همه جامعه استفاده می کنند.

موگرینی گفت: ما همچنین درباره همه مسائل که در میز وزرای خارجه قرار دارد، از سوریه تا اوکراین تا نیکاراگوئه و پیشگیری از مناقشه ها و اهداف توسعه پایدار گفتگو کردیم. ما تصمیم گرفتیم همکاری نزدیک با یکدیگر داشته باشیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.