سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عشق به سرور و سالار شهیدان شیعه و سنی ندارد

عشق به امام حسین و اهل بیت علیهم السلام شیعه و اهل سنت را دوشادوش هم قرار داده تا سوگواری شهدای کربلا هرسال باشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ماهی که سیاهی رنگش با ایثار و عشق عجین شده و یکدلی و وحدت برای نشان دادن ارادت به سرور و سالار شهیدان موج می‌زند.

مولوی امان الله برزگر امام جمعه اهل سنت شهر سمیع آباد تربت جام در گفتگو با خبرنگار ما  گفت: قیام امام حسین (ع) درس آزادگی و مردانگی را به دوستداران خاندان اهل بیت عصمت و طهارت آموخت  و همین قیام موجب زنده نگه داشتن اسلام شد.

وی افزود:سلام بر پیامبر و اهل بیت پیامبر درنماز‌های پنج گانه اهل سنت قرار دارد  که همه نمازگزاران اهل سنت درنماز‌های واجب روزانه خود حتما به پیامبرو اهل بیت پیامبر سلام و درود می‌فرستند.

 امام جمعه اهل سنت شهر سمیع آباد تربت جام با تاکید بر این که امام حسن وامام حسین (ع) سید جوانان اهل بهشت هستند گفت: امام حسین (ع) بعد ازامام علی (ع) چشم وچراغ اهل سنت هستند و اهل سنت به امام حسین (ع) ارادت ویژه‌ای دارند.

مولوی امان الله برزگر ادامه داد: اعتقاد اهل سنت نسبت به ائمه آشکار است و نمازبدون سلام دادن به ائمه همچون امام حسین (ع) ناقص است و این مسئله سیاسی نیست بلکه اعتقادی بوده و خلافای اهل سنت ارادت خاصی نسبت به این ائمه داشته اند و محبت اهل سنت به اهل بیت اعتقادی بوده و این ارادت ریشه در بزرگان صدر اسلام وجود داشته و خواهد داشت.

وی با تاکید براینکه اهل بیت در قلب ما جای دارد گفت: امام حسین (ع) برای امربه معروف و نهی از منکر قیام کرد تا ریشه تباهی را از بین ببرد و با خون خود ریشه اسلام را آبیاری کرد وصحابه پیامبر (ص) در زمان حیات پیامبر (ص) و پدر بزرگوارشان حضرت علی (ع) توجه بسیار داشته بطوریکه چهره امام حسین (ع) را به پیامبر (ص) توصیف کرده بودند.

مولوی امان اله برزگر افزود: قیام امام حسین (ع) باعث شد دین اسلام احیاء شود و درحال حاضر همه مسلمانان جهان عشق می‌ورزند به ابا عبدااله الحسین و امروز برای همه مسلمین روزی عزیز است و لازم است همه در توان خود به خیرات دربین مردم و نیازمندان توجه کنیم.

انتهای پیام //م. ط
برچسب ها: محرم 97 ، عاشورا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.