سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترقه‌بازی‌های نافرجام/

آشنایی با گروهک تروریستی الاحوازیه/ از بمب‌گذاری در فرمانداری اهواز تا به رگبار بستن مردم در رژه نیروهای مسلح

 

صبح امروز شنبه 31 شهریورماه در جریان برگزاری رژه نیروهای مسلح در اهواز، چند فرد مسلح مراسم رژه را به‌رگبار بستند.

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز شنبه 31 شهریورماه در جریان برگزاری رژه نیروهای مسلح در اهواز، چند فرد مسلح مراسم رژه را به‌رگبار بستند.

اخبار اولیه حاکی از آن بود که تعدادی در این حمله تروریستی به شهادت رسیده و تعداد دیگری نیز مجروح شده‌اند. بعد از گذشت یک ساعت از این حمله، گروه تروریستی "الاحوازیه" مسئولیت این حمله را به عهده گرفت. صلاح ابوشریف سخنگوی این گروه تروریستی در گفت‌وگو با تلویزیون اینترنشنال حمله امروز به مراسم رژه را رسما در راستای عملیات های الاحوازیه اعلام کرد.

گروه تروریستی الاحوازیه 

حزب «تضامن الدیمقراطی الاهواز» در سال 2003 در انگلستان اعلام موجودیت کرده و علم مبارزه با جمهوری اسلامی ایران را بلند کرد.

«منصور عبدویس» معروف به «منصور سیلاوی» که همه او را به مشکلات خانوادگی و عصبی مزاج بودنش می‌شناختند، مسئولیت این گروه انگلیسی را به عهده گرفت. برای اینکه دولت انگلیس از نزدیک فعالیت‌های حزب خود ساخته را رصد کند، نماینده تام الاختیار خود به نام «دانیل برت» عضو حزب کارگر را با عنوان مسئول انجمن دوستی عرب‌های ایران و انگلیس در کنار حزب تضامن قرار می‌دهد.

حزب تضامن برای سر پوش گذاشتن بر رسوایی‌هایش و دادن گزارش کار بابت دریافت پول‌ از انگلیس، سلسله ترورهای خود را در خوزستان به راه انداخت و برای خوش خدمتی بیشتر ضمن همگرایی با گروه‌های تروریستی، اقدام به اجرای برنامه در شبکه ماهواره‌ای «تیشک» متعلق به گروهک تروریستی  موسوم به پژاک کرد.

پس از مرگ منصور عبدویس، «عدنان سلمان»، فردی که تا چندی پیش در ایران راتتدگی می کرد و از حداقل سواد خواندن و نوشتن برخوردار بوده، با کنار زدن نیروهای قدیمی گروهک از جمله جلیل شرهانی، موسی شریفی، وجدان عفراوی، کریم عبدیان، ناهی ساعدی، یاسین غبیشی و... مسئولیت گروه را به عهده گرفت.

همانطور که گفته شد تشکیلات نظامی و تروریستی الاحوازیه و شاخه نظامی آن موسوم به محی الدین آل ناصر، از اواسط سال1375 با هدف مقابله با جمهوری اسلامی و تجزیه خوزستان فعالیت خود را آغاز نمود. این گروه که بازوی نظامی جبهه التحریر، جنبشی نظامی که در عراق مستقر بود،  آشکارا شیوه مسلحانه و تروریستی را برگزید.

افراد این گروهِ نژادپرست اعتقاد دارند که باید مبارزه مسلحانه تا نابودی فارس ها و آزادی عربستان (استان های خوزستان، بوشهر و هرمزگان و جزایرخلیج فارس!) بی رحمانه ادامه داشته باشد. آنها جزایر سه گانه ابوموسی و تنب را نیز بخشی از خاک اعراب می دانند و علاوه بر آن در نقشه های خود عنوان خلیج عربی را به جای خلیج فارس برگزیده اند.

اکنون سی سال پس از پایان دفاع مقدس، گروه تروریستی الاحوازیه با کمک داعش و با کمک مالی مستقیم دولت های عربی در منطقه که سیاست های ایران ستیزانه را پیگیری می کنند می خواهند شکست در هشت سال جنگ تحمیلی را جبران کرده و برای جدایی خوزستان از ایران برنامه ریزی کنند.

الاحوازیه به روایت آمار

زمان پیدایش گروه: اواسط سال 1375

علت پیدایش: مقابله با جمهوری اسلامی و تجزیه خوزستان

عقاید: مبارزه مسلحانه تا نابودی فارس ها (غیرعرب ها) و آزادی عربستان (استان های خوزستان، بوشهروهرمزگانوجزایرخلیج فارس!) 

اهداف: براندازی جمهوری اسلامی ايران از طریق قیام مسلحانه

وابستگی: بازوی نظامی جبهه التحریر، جنبشی نظامی که در عراق مستقر بود

رهبر معنوی:حبیب نبگان، ساکن دانمارک

رهبر نظامی:حبیب نبگان، ساکن دانمارک

حمایت معنوی: طاهر آل نعمه در کانادا، موسوی در حزب النهضه و ابوبشار، محمود احمد، رئیس جبهه دموکراتیک خلق عرب در انگلیس و کشورهای هلند، دانمارک و سوئد و سازمان سيا

حمايت مادی و تسليحاتی: براساس اسناد منتشره ویکی لیکس حبیب نبگان و احمد نیسی در سال ۱۳۸۴ بعد از فرار از کشور به اتفاق فردی بنام فرید مقیم کشور امارات متحده عربی با سفیر آمریکا در امارات ملاقات و ضمن توضیح در مورد چگونگی بمب گذاری های خود در اهواز از وی درخواست پناهندگی و ملاقات با اعضای سازمان سیا می نمایند.

مکان استقرار:دانمارک، سوئد و هلن

محدوده فعالیت:فعاليت نظامی در منطقه جنوب ايران و فعاليت مجازي با راه اندازی سایت احوازنا

وضعیت گروه: نیمه فعال

این گروه به مشی مسلحانه اعتقاد دارند. به شدت ضدایران و ضدغیرعرب هستند، در حالی که دیگران را نژادپرست و فاشیست می دانند، خود نژادپرست بوده و به شدت روشی فاشیستی دارند. برای نمونه با افتخار ویدیویی از درگیری یک عرب و فارس، به گفته خودشان اشغالگر، را در تارنمای خود گذاشته اند. بمب گذاری های سال ۱۳۸۴ در اهواز نیز از اقدامات خشن این گروه است. این گروه با بی رحمی تمام، از این جنایات از جمله بمب گذاری در فرمانداری اهواز که به شهادت بیش از ۱۱ تن و زخمی شدن بیش از ۸۷ تن از هم میهنانمان انجامید و بمب گذاری در ساختمان منابع طبیعی اهواز فیلم برداری کرده و در اینترنت منتشر کردند.

گروه تروریستی الاحوازیه که در سال های اخیر برنامه ریزی های متعددی برای ناامن کردن اهواز را به اجرا گذاشته و در جریان اعتراضات مردمی نیز نقش مهمی در به خشونت کشیدن این اعتراضات داشت، می خواهد از طریق بی ثبات کردن منطقه، زمینه را برای جدایی خوزستان از ایران فراهم کند. همان اقدامی که صدام با حمله به ایران سعی کرد آن را به ثمر برساند اما شکست خورد.

این تشکیلات از بدو تأسیس تا خرداد ۱۳۸۴ اقدام به جذب و آموزش بیش از سی نفر از عناصر دارای تفکرات تجزیه طلبانه و مساعد انجام اقدامات عملیاتی برای وارد شدن به فاز نظامی و... نمود.

تشکیلات تروریستی مذکور اقدام به بمب گذاری در فرمانداری اهواز، سازمان مدیریت وبرنامه ریزی، سازمان مسکن وشهرسازی، شرکت طرح توسعه نیشکر خوزستان، چاه شماره ۱۷۹ نفت، دو محل از خطوط لوله ورودی و خروجی منتهی به چاه ۱۷۹، خطوط لوله نفت آبادان را به ترتیب در تاریخ ۱۰شهریور۱۳۸۴ و ۷آبان۱۳۸۴، اداره کل منابع طبیعی استان خوزستان، بانک سامان منطقه کیان پارس، شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی استان، فرمانداری های آبادان و دزفول نمودند.

در اثر این عملیات ها تعداد ۱۴ نفر از هموطنان مظلوم و بی گناه شهید و بیش از ۱۵۰ نفر نیز زخمی شدند و خسارات مالی بسیار هنگفتی نیز به اماکن دولتی و خصوصی وارد شد. از دیگر جنایات این گروه بمب گذاری ۲۳ مهر در خیابان نادری در ماه رمضان و در شلوغ ترین زمان ممکن، ساعتی پیش از اذان مغرب، بود که به کشته شدن ۶ نفر و مجروح شدن بیش از ۱۰۰ تن انجامید. اوج بی شرمی و بی رحمی این گروه آنجا بود که ابتدا یک بمب صوتی و هنگامی که مردم در محل جمع شدند بمب اصلی منفجر شد. در بین کشته شدگان و زخمی ها تعداد زیادی عرب نیز وجود داشت!

نکته جالب ماجرا آنجاست که سایت وابسته به شبکه سعودی العربیه به گونه ای حادثه تروریستی اهواز را مورد پوشش خبری قرار داده که حمایت تلویحی آن از عوامل تروریستی را آشکار می سازد. این شبکه سعودی به جای «حادثه تروریستی» از «حمله مسلحانه» در خصوص رویدادهای امروز اهواز استفاده کرده است.

این شبکه سعودی همچنین در جریان پوشش مغرضانه از حادثه تروریستی امروز در اهواز، اعلام کرده که سپاه پاسداران ایران، گروه الاحوازیه را به دست داشتن در حادثه اهواز متهم کرده است.

العربیه به گونه ای اقدام به پوشش حادثه تروریستی اهواز کرده است که گویی گروه الاحوازیه در این حادثه دست نداشته و تنها از سوی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران به دست داشتن در حادثه متهم شده است.

گزارش از علی قدمی 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳۰
در انتظار بررسی: ۰
Farshad
۱۴:۳۸ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
ما بختیاریارو باید مرده باشیم که گروه الاحواز بخواد خوزستانو جدا کنه زنده باد ایرانو ایرانی
ناشناس
۰۸:۲۴ ۰۸ مهر ۱۳۹۷
مرگ بر تروریست
مهدی
۱۹:۴۱ ۰۲ مهر ۱۳۹۷
این بدبختهای مزدور ،سرانجامی بغیر از صدام نخواهند داشت ،مگر اینکه خودشان را بکشند.ما هر کجا باشند ،پیدایشان می کنیم و به سزای عمل کثیفشان ،می رسانیم.برای ان روز لحظه شماری می کنیم. زنده باد جمهوری اسلامی ایران بزرگ
میثم
۲۲:۳۲ ۰۱ مهر ۱۳۹۷
تسلیت ملت غیورایران
تسلیت رهبرم
مرگ بر هرتروریست و خونخوار جانی کودک کش
محسن
۱۵:۳۴ ۰۱ مهر ۱۳۹۷
اقتدارو عزت و قدرت نفوذ منطقه ای و به هم زدن معادلات جنگ و تشکیل محور مقاومت و ریشه کن شدن تروریست منطقه داعش و سایر گروها چه فیزیکی و چه تفکری نشان از یک قدرت منطقه ای و جهانی داره که کشورهای حامی تروریسم به خوبی درک و نابودیشان نزدیک است........با یک حساب دقیق قطعا به نتیجه رسیده اند و در منجلاب تفکرات واهی غرق و نابود خواهند شد......ترس از قدرت و اقتدار ایران هر روز بیشتر و احساس خطر واقعی از چنین قدرتی جز استیصال حامیان تروریسم نیست........
ناشناس
۱۰:۵۸ ۰۱ مهر ۱۳۹۷
اصلا هرمزگان عربش کجا بود یا بوشهر مرگ بر الاحوازیه
ناشناس
۲۱:۱۰ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
قبایل عرب زیادی در اهواز و آبادان و سهل المیسان و محمره هستن و اقلیت عرب هم در بوشهر و هرمزگان داریم. اما دلیل نمیشه که دست به اعمال تروریستی بزنن.
ننگ بر تروریست ها.
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۱ مهر ۱۳۹۷
شما با کمک صدام و دیگر کشورها در طول چند سال که ایران از چندین جناح درگیر جنگ بود نتونستین کاری بکنین حالا با خام کردن عده ای جوان بیچاره و با به کشتن دادن انها میخواین اهوازو از ایران جدا کنین واقعا خیلی نادان هستین و اینو بدانید که خدا با ماست و تا ظهور آقا امام زمان عج خواهد بود و شما هم برین برای همیشه به جهنم
ناشناس
۰۹:۵۱ ۰۱ مهر ۱۳۹۷
خدا ریشه ظلم را بکند
ناشناس
۰۹:۱۶ ۰۱ مهر ۱۳۹۷
انتقام کودک خردسال را می خواهیم دشمن باید از این عمل نا بخردانه اش پشیمان شود باید سیلی محکمی به گوش دشمن نواخت - مرگ بر آمریکا حامی تروریسم
ناشناس
۰۰:۲۹ ۰۱ مهر ۱۳۹۷
درود خدا بر شهیدان راه حق.تفکر ضد انسانی گروههای ضد انقلاب خودشو نشون داد.این حادثه تروریستی نشون داد اولویت اول یعنی امنیت ک توسط نظام جمهوری اسلامی واسش تلاش زیادی شده ب درستی در اولویت بوده.باید با بقیه اعضای این گروه ضد انقلاب وضد ایرانی ب شدت برخورد کرد ک ب امید خدا این چنین هم خواهد شد
ناشناس
۰۰:۲۸ ۰۱ مهر ۱۳۹۷
چه عرب، چه لر، چه فارس، چه ترک، چه گیلک... همه زیر یک پرچم هستیم دریک کشور بایه قلب واحد، هرجا کسی بخواد قلب این ملت بدرد بیاره ازریشه خشکش خواهیم کرد
جواد
۰۰:۲۷ ۰۱ مهر ۱۳۹۷
به کوری چشم دشمنان و منافقان درخت اسلام با خون پاک شهیدان تناورتر خواهد شد.
ناشناس
۰۰:۱۶ ۰۱ مهر ۱۳۹۷
سلام به روح پرفتوح شهدای این روزها خلاصه بگویم کشور ما دشمن همیشه داشته و دارد ...مرگ بر دشمنان و بدخواهان ایران اسلامی
ناشناس
۰۰:۰۹ ۰۱ مهر ۱۳۹۷
مرگ بر این داعشی های وهابی
مجید
۰۰:۰۸ ۰۱ مهر ۱۳۹۷
وقتی با کشوری مثل ایران که باب گفتگو و مذاکره در آن باز است و اقوام مختلف مثل یهودیان و مسیحیان و کلیمی و آشوری با کمترین مشکلات در کنار همدیگر زندگی می کنند عده ای منافق که حتی بیشتر سرکردگانشان داخل کشور نیستندوبا جذب مزدوران بیسواد دست به اقدامات خرابکارانه می زنند حاضر به پذیرش قدرت ایران نیستند تعصب کورکورانه چشم و گوش ایشان را کور و کر کرده است . حمله امروز نشان از ضعف و شکست آنان در میدان منطق و اندیشه دارد و زود باشد که به عذاب الهی گرفتار شوند ، ایران انشاالله روز به روز پیشرفته تر و قدرتمند تر خواهد شد و به مدد خون شهدا بن بست سیاسی اقتصادی و نظامی در ایران معنا ندارد . خدا سایه رهبری را بر سر ما مستدام دارد و شهدای ما را با سرور و سالار شهیدان سید الشهدا ع مشهو ر گرداند
ناشناس
۰۰:۰۰ ۰۱ مهر ۱۳۹۷
مرگ بر دشمنان ایران اسلامی
ناشناس
۲۳:۵۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
به این گروهگ معاند بفهمانید. اهواز وعرب ایرانی یعنی 80 میلیون جمعیت ایران اعم از کرد ترک فارس بلوچ و..... پس مرگ بر معاندین. جای تعجب است پشه هم برای ملت ایران دم دراورد. این ارزو را باخودتان به قعر جهنم خواهبد برد ای حنایتکاران تاریخ
ناشناس
۲۳:۴۷ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
باتسلیت به خانواده شهدایعنی تمام جمعیت ایران،کوردلان هشت سال دفاع شیردلان رادرک ننمودن ،چهل سال مقاومت رانیز کوروکرهستند...مرگ بر تروریست
ناشناس
۲۳:۴۶ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
مرگ بر تروریست های الاحوازیه
محمد
۲۳:۲۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
این گروهکها در ایران منزلتی ندارن و خوار و خفیف اند اینا رو عربستان و اسرائیل و امریکا حمایت میکنه و علی الخصوص عربستان و از همه بیشتر بن سلمان
مرگ بر تروریست
۲۳:۲۲ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
ایران شاید مستقیم جواب ادم کشها را نمی دهد ولی ر یشه اش را بگونه ای خشک میکند که هفت نسل تروریست به جلوی چشمش میاد.زنده باد ایران مرگ بر تروریست.
ناشناس
۲۲:۵۷ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
چونکه مشکلات اقتصادی پاپان نیافته و مردم واقعا تحت فشارند .این مزدوران اجاره ای فکر میکنند .بهترین موقعه است که حمله تروریستی کنند .توهم زدند .مردم که تحت فشار اقتصادی و اختلاس گران ا احتکار گران ووووو مردم بستوه امده با این تروریست ها همکاری میکنند ولی کور خوندن .لعنت خدا بر شما باد
ناشناس
۲۲:۲۹ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
جمهوری اسلامی یعنی همه چیز برای همه با هم برای هم این موضوع برای این ابلهان جا خواهد افتاد
ناشناس
۲۲:۲۴ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
ما همه ایرانی هستیم. اهواز و اصفهان و تبریز و... همه یکی هستند.
ناشناس
۲۲:۰۹ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
شیوخ اعراب جاهل سعودی بدانندکه با دم جباندن به شیطان بزرگ نمی توانندحتی دورادورنزدیک شیر مردن ایران شوندفقط بلدندازدور زوجه بزنندگروه الحوازیه منتظرقهرو عذاب از سوی ایران اسلامی باشندحتی درلانه موش بخزند
ناشناس
۲۲:۰۱ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
انشاله با هوشیاری هموطنان غیور عرب زبان عزیز و خوزستانی که مردانگیشان را در هشت سال دفاع مقدس نشان دادند این منافقین تفرقه افکن هم ریشه کن خواهند شد حمایت این افراد بار دیگر نشان داد که این گروهها هدفشان حمایت یک قدم خاص نیست بلکه تفرقه افکنی و کشتار مردم بی گناه از هر قوم و خیانت به ایران و کشتن انسانها(چه عرب و چه غیر عرب) است
اویس
۲۱:۵۹ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
مرگ بر آمریکا
بی نام
۲۱:۴۷ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
سلام .صبر و شکیبایی و همدلی هم دردی است که باعث میشه به اوج قدرت رسید
احمد
۲۱:۴۵ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
نیست و نابودشون کنید
Younes
۲۱:۰۷ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
باید این ها رو از ایران بیرون کنیم یه مشت وهابی بی دین
مسعود
۲۰:۵۱ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
با سلام، امروز دشمن نشان داد که فارس، عرب، لر، کرد، ترک، بلوچ، همه و همه قومهای اصیل و‌با شرافت برای آنها فرقی ندارد، عرب های با شرافت اهواز برادران ما هستند، لطفا دوستان عزیز اجازه ندهید به قومیت ها توهین بشود، خاک ایران، وجب به وجب مدیون شجاعت همه مردمان ایران است.
ناشناس
۲۰:۴۵ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
باید شکار گران ماهری را به دانمارک و سایر مکانهایی که سردسته و اعضای گروه کثیف الاحوازیه حضور دارند اعزام کنیم تا آنها را تک تک به درک واصل کنند.
ناشناس
۲۰:۳۹ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
ایران نه تنها تجزیه نمی شود بلکه عربستان را هم به خاک خود اضافه خواهد کرد.
قاسم
۱۹:۳۹ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
راه حل خشکاندن ریشه اینها فقط یکی است آن هم قوی تر شدن کشور و مردم ایران از همه لحاظ خصوصا اقتصادی
ببرهای ایران
۱۹:۳۳ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
به کلیه کسانی که خون عزیزان ایرانیمان چه فارس چه عرب راریختند اعلام میکنیم اماده تقاص باشند.
ناشناس
۱۹:۲۷ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
باید باکسانی که این افکار پلید را حتی بیان میکنن. به شدت برخورد شود. چه رسد که تحدید ومسخره هم بکنن. تا حساب کار دستشون. باید حتی سایه اینهارا هم نابود کرد کاری هم نداره. اینها درهرمحلی که احساس قدرت میکنن باید درهمان جا نایود شوند. ارزش یکپارچگی مملکت ایران بسیاربالاست. ازهیچ تحدید وحمایت دشمنان ایران یکپارچه هم هراسی نباشد.
سیدجاسم موسوی
۱۹:۲۴ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
من عربم،حرکت تروریستی اهواز را محکوم و با خانواده‌های شهدای این عملیات همدردی میکنم.این تروریست جان ملعونشان را فدای اسرائیل کردند
Sarbaze iran
۱۹:۱۷ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
سلام .
بیشتر از این نمیشود از اتاق فکر ، دشمنان کوردل و بزدل ایران عزیزمان توقع داشت . به شهادت رساندن انسانهای مظلوم و بی گناه از عادات همان دشمنان خبیث و معلوم الحال دولت آمریکا _ اسرائیل _ انگلیس _ فرانسه و عربستان هست که دستهایشان به خون میلیونها انسان مظلوم و بی گناه آغشته است .
ولی من بعنوان یک سرباز کوچک این آب و خاک مقدس باصدای رسا به تمامیه دشمنان کشورم میگویم که همه ی ما ایرانیها ، سر و جان میدهیم برای حمایت از رهبر عزیزمان ، برای وجب به وجب خاکمان ، برای برافراشته شدن پرچممان ، برای ناموسمان ، برای دین و مذهبمان و برای اهدافمان .
مرگ بر آمریکا ، مرگ بر اسرائیل ، مرگ بر انگلیس ، مرگ بر فرانسه ، مرگ بر آل سعود .
حسين
۱۹:۱۰ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
پارس و عرب و ترك و لر و كرد و شمالي جنوبي نداريم..همه مخلوط به هم شديم ...همه يكي شديم ..بابا ايراني هستيم....كسي كه با كشتار مردم ميخواد قوميتشو فرياد بزنه انسان نيست.........لعنت خدا به ظالمين
هامد
۱۹:۰۹ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
واقعن ننگ بر اسرائیل ....
رضا
۱۹:۰۵ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
با اطلاع از وجود این گروه آدمکش دراهواز بایستی اقدامات امنیتی بیشتری به عمل می آوردند
رضا
۱۹:۰۵ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
لعنت بر تروریست های ادمکش
ناشناس
۱۸:۵۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
هنوز دو روز از طنین جمله ی ((اگر دین ندارید آزاده باشید سیدالشهدا)) نگذشته که این نا نجیبها نامردی و پستی خود را بروز دادند
شیرین قایممقامی
۱۸:۵۱ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
خدا لعنت کنه همه تروریست هارو
Sarbaze iran
۱۸:۴۱ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
سلام. امروز میتوان به حرفهای تأمل برانگیز کارشناس خارج نشین(علی علیزاده) که پیش از این گفته بود که دشمنان کوردل ایران
{آمریکا_اسرائیل_انگلیس_فرانسه_عربستان و.... } به دنبال تجزیه ایران هستند , را درک کرد. اما بنده به عنوان سرباز کوچک وطنم به این دشمنان کوردل میگویم ، ما مردم ایران برای شهادت ازهمدیگر پیشی میگیریم . شاید شما جنگ رو شروع کنید اما ما هستیم که سرنوشت جنگ رو رقم میزنیم. این واقعیت رو در جنگ تحمیلی هشت ساله به شما ثابت کردیم و بازهم ثابت میکنیم . این ترقه بازی ها هیچ ترسی به دل ما راه که پیدا نمیکنه ، بلکه ماهارو برای شهادت طلبی مصمم تر از همیشه میکنه .
با افتخار میمیریم ، اما ذلت نمیپذیریم !
مختار داره این خاک ،
عمار داره این خاک .....
معلم
۱۸:۰۹ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
من یک عرب باغیرتم.این حمله تروریستی را که حامی اصلی آن محمدبن سلمان دشمن فلسطینی های عرب مظلوم می باشد محکوم می کنم
ناشناس
۱۹:۴۹ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
شما قبل از عرب بودن یک ایرانی هستی و برادر همه ایرانی هایی. فارس یا عرب یا ترک یا لر . وقتی اتفاقی برای هرکدام بیافتد بقیه آرام نمیشینند
ناشناس
۱۸:۰۰ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
الموت لآلسعود الوهابیه.
ناشناس
۱۷:۵۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
مرگ بر گروهک تروریستی الاحوازیه
ناشناس
۱۷:۵۷ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
خیال خام کرده اند و خواهیم دید
ناشناس
۱۷:۵۷ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
خیال خام کرده اند و خواهیم دید
ناشناس
۱۷:۵۰ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
خدا ریشه این تروریست ها را نابود کنه
ناشناس
۱۷:۲۵ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
اینان تفاله های جریان سیاسی خلق عرب با همین مشی و اهداف که در سال 58 توسط سپاه بکلی منهدم شدند و حا لا این تروریست های خبیث پا جای پای عبد الحسین عراقی که در جزیره مینو ابکش و دربیمارستان بصره سقط شد گذاشته اند؟ مزدورران رذلی که به برادران عرب مان در خوزستان بالاخص ابادان و خرمشهر رحم نمیکردند. باید تا اخرین نفرشان برای ابد نابود شوند. مرگ برامریکا شیطان بزرگ
ناشناس
۱۷:۲۵ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
اینان تفاله های جریان سیاسی خلق عرب با همین مشی و اهداف که در سال 58 توسط سپاه بکلی منهدم شدند و حا لا این تروریست های خبیث پا جای پای عبد الحسین عراقی که در جزیره مینو ابکش و دربیمارستان بصره سقط شد گذاشته اند؟ مزدورران رذلی که به برادران عرب مان در خوزستان بالاخص ابادان و خرمشهر رحم نمیکردند. باید تا اخرین نفرشان برای ابد نابود شوند. مرگ برامریکا شیطان بزرگ
ناشناس
۱۷:۱۱ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
انگلیس روباه پیر باید نابود بشه خدا لعنتشان کند
ناشناس
۱۶:۳۳ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
مرگ بر انگلیس آمریکا و اسرائیل
ناشناس
۱۷:۰۱ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
انگار اینا نمیفهمن با دم شیر بازی کردن یعنی چه؟ تا چند ساعت دیگه همشون دستگیر میشن و همشون مثل بلبل حرف میزنن ...مرگ بر آل سعود
افشین
۱۶:۲۷ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
سلام برادران انسان اگرخدا رابشناسد پیامبر را بشناسد قران کریم رابشناسد چه عرب چه فارس و چه ترک چه لر همه از بندگان خدا بدون هیچ برتری بر یکدیگرند لعنت بر این کوردلان پست که حتی پدر خود راهم نمی شناسند زنده باد مردم ایران از هر قومی درود بر غیرت ایرانی مرگ بر منافق تجزیه طلب
ایران عزیزم
۱۶:۲۶ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
بایدکسانی که چنین فکرهای در ایران دارند باید نسل این تروریستهای ازبین برودند
ناشناس
۱۶:۱۳ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
خودشون هم میدونند که تمام هستی خود را هم در این زمینه فدا کنند چیزی دستشون را نخواهد گرفت مگر خشم طوفانی ایرانیان در سراسر جهان
ناشناس
۱۶:۰۶ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
مرگ برمنافق وتروریست
بنده خدا
۱۶:۰۱ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
داعش منظور همان السعود و دولت امارات است.؟ من به وزارت خارجه توصیه می کنم هرچه سریعتر با کمال احترام از کاردار امارات بخواهد ایران را ترک کند و کلا" سفارت خود را در ایران تعطیل کند تا خدای نکرده مثل سفارت السعود(ال ابوسفیان) نشود همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.
ناشناس
۱۵:۴۴ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
چیزی که اینها دنبالشن عرب و فارس و ترک گفتن ما ایرانی هاست تفرقه روباه پیر پاینده باد ایران و ایرانی
ناشناس
۲۰:۴۰ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
آفرین بر ایرانیان فهیم و هوشمندی مثل شما
ناشناس
۱۵:۳۹ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
هر کسی که نا امنی و رعب وحشت در مملکت ایجاد کند یک خائن و تروریست خبیث است هیچ توجیهی وجود ندارد که بخاطر یه مشت اعتقادات پوچ و بی ارزش و نژادپرستی مردم و زنان و بچه های بی گناه کشته شوند تروریست در هر شکلی پست است تروریست خوب و بد نداریم همه تروریستها که خون مردم بی گناه را میریزند پست و نجس هستند وان شاالله تا آخر خوزستان خاک ایران و خلیج فارس همیشه خلیج فاااارس خواهد بود به کوری چشم همه دشمنان ... این مملکت
ع ز
۱۵:۳۶ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
انشاالله با نابودی آل سعود صهیونیسم ووهابیها بساط این نادانیها جمع میشود.
ع ز
۱۵:۳۶ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
انشاالله با نابودی آل سعود صهیونیسم ووهابیها بساط این نادانیها جمع میشود.
ناشناس
۱۵:۱۳ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
حقانیت مکتبی زمانی ثابت می شود که دشمنان ومعاندین آن مکتب شناخته شوند
ناشناس
۱۵:۱۰ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
الهم لعنهم جمعا
ناشناس
۱۵:۰۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس خبیث
ناشناس
۱۵:۰۶ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
مرگ بر آمریکا، اسرائیل و آل سعود،
ناشناس
۱۵:۰۲ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
یک گروه خبیث وهابی 30نفره در کجای این زمین عددی به حساب میایند،که عربستان و انگلیس روی انها حساب باز کرده،واقعا عربستان چقدر ذلیل است
عباس
۱۵:۰۲ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
تمام مردم ایران میدونند که تمام این کارها فقط برای درست کردن اختلاف وهرج ومرج تو ایران است وبقیه صحبت ها عرب وفارس و کرد وترک و... همه بهانه است ولی همه این گروههای کوچک بدونند ما همه با هم برادر یم وبا هم تا آخرین قطره خونمون پای ایران وامیستیم واز تمام دستندرکاران کشوری ولشکری میخوام جواب اینها رو بدن تا دیگه جرات نکنن به مرزههای ایران حتی فکر کنن
محمد
۱۴:۵۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
باید در ملاعام با تانک از روشون رد شن
محمد
۱۴:۵۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
باید در ملاعام با تانک از روشون رد شن
زهرا
۱۴:۴۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
من عربم واین گروه الحوازیه نه تنها ضد فارسن بلکه با عربهای خوزستان که مخالف کارهایشان هستند بیرحمی میکنن به تازگی جوانای اهوازی وهابی میکنن واعتقادات شیعه رو مسخره میکنن.الان ما که درحال اجرای مراسم عزادری محرم هستیم میان مارو مسخره میکنن وبه موکب داران فحش وناسزا میگن حتی بعضی ازموکبارو اتش میزنن خیلی خطرناک شدن حتی به بچه های کوچک اموزش عقاید وهابیت میدن
ناشناس
۲۰:۱۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
خوب خودتان جلوشان بگیرید با برنامه ها تو مساجد و مدارس
ح
۱۴:۴۷ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
باید نسل پلید این گروهک را از ریشه سوزاند وخانواده هایشان را دستگیری کرد و از دم تیغ گذراند و این گروها ضد بشرند و ضد انسان
ناشناس
۱۴:۳۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
امیدوارم ریشه این گروهها هم مثل گروهک ریگی کنده شود. تسلیت به خانواده حادثه دیدگان
سرباز ولایت
۱۴:۳۲ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
سلام
عزیزان من
گلوله و ترکش عرب و عجم نمیشناسد .
اینها هم نه درد عرب دارند و نه عجم نه ایرانی و نه غیر ایرانی اینها تمام هم و غمشان خوشنود کردن اربابان وهابی و یهودیشان بوده و هست خواه طفل صغیر قربانی شود خواه شیخ کبیر خواه زن بیگناه و بی پناه باشد خواه نیروس مسلح و جوان .
ما جواب اینها را در دفاع مقدس داده و مجدد هم خواهیم داد
ناشناس
۱۴:۲۷ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
به عنوان يك اهوازي داغدار از سپاه قدرتمند و نيروهاي با صلابتش عاجزانه ميخواهم انتقام خون عزيزان ما را از اين گروه هاي تروريستي و حاميان عربي و غربي اش سريعا و با فوريت بگيرد تا كمي الام و اندوه ما تسكين يابد.
علی اصغر خاضعین
۱۴:۲۴ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
این گروه هاهمانندداعشی ها زائیده رژیم های مریض منطقه وصهیونیست بین الملل وباید تولید کننده گان سرنگون شوندتانطفه دیگری بسته نشوند.
ناشناس
۱۴:۰۴ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
اگه نمام خلق کره زمین تروریست باشند وقصد تعرض به خاک مقدش ایران راداشته باشند خودم تم وتنها جوابشون میدم مثل من تو ایران وطن من وتو شما زیاد هست
ح ب
۱۳:۵۹ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
ابنها را مثل دایناسور نسلشان رامنقرض باید کرد
ناشناس
۱۴:۱۹ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
باید ببینی کارخانه تولیدی اینجور ادمها تو کدوم کشور است اونجا را خراب کنی وگرنه کم که نمیشوند روز به روز هم زیادتر هم میشوند.
محمد
۱۳:۵۷ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
نیمی از جمعیت استان خوزستان لر هستند جهت اطلاع یه سر یه ویکیپدیا بزنید معلوم میشه

چطوری جرات دارن خوزستان رو جدا کنند!!
ناشناس
۱۴:۵۵ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
باید با عاملان حادثه تروریستی به شدت برخورد بشه
ناشناس
۲۰:۱۹ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
۳۸ درصد برادران عرب در خوزستان زندگی میکنن بقیه لر و بختیاری
ناشناس
۱۳:۴۱ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
خدا همه ی سربازان وطنی رو حافظ باشه
ناشناس
۱۳:۴۱ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
فریب این گروهکها را نخورید ایران باید طرف خود را عربستان و اسرائیل بداند.اینها چون از جنگ کشور با کشور واهمه دارند اقدام به گروهک سازی میکنند و...و هر روز هم بصورت افزایشی انرا گسترش می دهند ولی اجازه نمی دهند که کشورشان طرف جنگ قرار گیرد ولی در حقیقت طرف جنگ خودشان هستند.سر کرده ها و عواملشان هم ازادانه در کشورهای اروپایی و...در حال فعالیت هستند.تا از امنیت جانی و...بر قرار باشند.
ناشناس
۱۳:۴۱ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
فریب این گروهکها را نخورید ایران باید طرف خود را عربستان و اسرائیل بداند.اینها چون از جنگ کشور با کشور واهمه دارند اقدام به گروهک سازی میکنند و...و هر روز هم بصورت افزایشی انرا گسترش می دهند ولی اجازه نمی دهند که کشورشان طرف جنگ قرار گیرد ولی در حقیقت طرف جنگ خودشان هستند.سر کرده ها و عواملشان هم ازادانه در کشورهای اروپایی و...در حال فعالیت هستند.تا از امنیت جانی و...بر قرار باشند.
ناشناس
۱۳:۴۰ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
صدام هم از این کار ها زیاد کرد .
لعنت برتروریستها
۱۳:۳۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
لعنت برتمامی تروریست ها
لعنت برتروریستها
۱۳:۳۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
لعنت برتمامی تروریست ها
لعنت برتروریستها
۱۳:۳۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
لعنت برتمامی تروریست ها از تروریست های تکفیری جیش العدل که به مرزهای جنوب شرق کشور حمله میکنند تا گروهک تکفیری الاحوازیه کثیف
لعنت برتروریستها
۱۳:۳۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
لعنت برتمامی تروریست ها از تروریست های تکفیری جیش العدل که به مرزهای جنوب شرق کشور حمله میکنند تا گروهک تکفیری الاحوازیه کثیف
ناشناس
۱۳:۳۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
باید یک فکر اساسی برای این تروریست ها بکنیم تا شاهد این حملات نباشیم
ناشناس
۱۳:۳۶ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
مرگ آل سعود نزدیک است وبا این گونه اعمال جنایتکارانه نزدیک تر می شود.
لعنت خدا بر آل جهود .
ناشناس
۱۳:۳۶ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
مرگ آل سعود نزدیک است وبا این گونه اعمال جنایتکارانه نزدیک تر می شود.
لعنت خدا بر آل جهود .
ناشناس
۱۳:۳۶ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
مرگ آل سعود نزدیک است وبا این گونه اعمال جنایتکارانه نزدیک تر می شود.
لعنت خدا بر آل جهود .
ناشناس
۱۳:۳۶ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
مرگ آل سعود نزدیک است وبا این گونه اعمال جنایتکارانه نزدیک تر می شود.
لعنت خدا بر آل جهود .
ملکوت
۱۳:۳۵ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
من اولین بار هست که اسم این گروه خبیث شنیدم که هدف آن مبارزه با فارس زبانان هست و استانهای که مده نظر دارد برای مبارزه در ضمن استان خوزستان 80 درصد عرب هستند و آنهای که شهید شدن هم عرب بودن این یکی از دروغهای این گروه خبیث هست که با فارس در مبارزه هست وبعد استان بوشهر 2درصد عرب دارد واین گروه خبیث بداند که هیچ جایگاهی در بین مردم استان بوشهر ندارد خدا لعنت کند این گروه خبیث .
ناشناس
۲۰:۲۱ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
دوست عزیز ۳۸ درصد برادران عرب زبان نه ۸۰ درصد
ناشناس
۱۳:۳۲ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
لعنت به خشونت و تروریست و هرجور افکاری مثل این ملعون ها.
ناشناس
۱۳:۳۰ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
تا زمانی که به عربستان گوشمالی درستی ندهیم آنها وقاحت بیشتری پیدا خواهند کرد.باید چه در عمل چه در صحنه آل سعود را ترساند.که دیگر از این کارها نکند مسبب کسی است که این گروهک را پشتیبانی میکند ـ.مرگ بر آمریکا.اسرائیل .آل سعود خیانت کار.مرگ مرگ مرگ
ناشناس
۱۹:۴۳ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
توئی که منفی میزنی حتما از نسل منحوس سعودی
ناشناس
۱۳:۳۰ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
تا زمانی که به عربستان گوشمالی درستی ندهیم آنها وقاحت بیشتری پیدا خواهند کرد.باید چه در عمل چه در صحنه آل سعود را ترساند.که دیگر از این کارها نکند مسبب کسی است که این گروهک را پشتیبانی میکند ـ.مرگ بر آمریکا.اسرائیل .آل سعود خیانت کار.مرگ مرگ مرگ
ناشناس
۱۳:۲۲ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
مرگ بر حامیان این حملات تروریستی