معاون آموزش ابتدایی گفت: در کلاسهای با تراکم بالا امکان ارزشیابی توصیفی به طور کامل وجود ندارد و کتاب درسی از چالشهای اصلی محسوب میشود.
وی ادامه داد: در شرایط فعلی برای کلاسهایی که با تراکم بالای دانش آموزی مواجه هستند و امکان دادن بازخورد با توجه به ارزشیابی کیفی-توصیفی وجود ندارد, حجم کتابهای درسی یک چالش محسوب میشود که کم یا زیاد شدن آن باید مبتنی بر عوامل یاد شده و پژوهش های علمی شد.
معاون آموزش ابتدایی با تاکید بر اینکه بررسی حجم کتابهای درسی فرآیندی بسیار مهم تلقی میشود، گفت: این موضوع باید با همکاری سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی مورد توجه قرار گیرد.
حکیمزاده از حضور فعال در روند تهیه کتابهای درسی ابتدایی خبر داد و اظهار کرد: طی مکاتبهای که با وزیر آموزش و پرورش داشتهایم درخواست دادهایم تا حضور بیشتری در تدوین کتابهای ابتدایی داشته باشیم البته پیش از این، همکاری وجود داشته است اما خواهان آن هستیم که حضور معاونت ابتدایی از ابتدای فرآیند تدوین کتابها باشد.
وی تصریح کرد: با توجه به درخواستی که داشتیم جلساتی با سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی به طور مشترک برگزار کردیم و این مسیر همکاری با راهکاری نظاممند ادامه پیدا میکند همانطور که در طراحی برنامه ویژه مدارس ارتباط تنگاتنگی با سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی داشتیم.
انتهای پیام/