سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواستار برگزاری همه‌پرسی دیگری درباره برکسیت شدند

کشورهای عضو اتحادیه اروپا در گردهمایی سران این اتحادیه در سالزبورگ اتریش خواستار همه‌پرسی دیگری درباره برکسیت شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یوزف موسکات، رئیس دولت مالت در گردهمایی سران اتحادیه اروپا در سالزبورگ اتریش گفت که سران اتحادیه اروپا از برگزاری یک همه پرسی دیگر در خصوص برکسیت حمایت می‌کنند.

نخست وزیر مالت می‌گوید ما می‌خواهیم یک عمل غیرممکن اتفاق بیافتد و در انگلستان یک همه‌پرسی دیگر در خصوص برکسیت انجام بگیرد.  

او گفت که دولت‌های عضو اتحادیه اروپا از برگزاری یک همه‌پرسی حمایت می‌کنند تا مردم انگلستان بتوانند بار دیگر در این خصوص تصمیم بگیرند.

از سوی دیگر نخستین روز کاری گردهمایی سران اتحادیه اروپا در روز چهارشنبه بدون دستیابی به توافقی در خصوص آوارگان در شهر سالزبورگ پایان یافت.

ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا می‌گوید که کشور‌های عضو بر سر موضوع آوارگان هنوز به توافقی دست نیافتند.  

ژوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا می‌گوید برخی از کشور‌هایی که نمی‌خواهند آواره‌ای را بپذیرند آمادگی خود را برای حمایت‌های مالی اعلام کردند.  

نخست وزیر ایتالیا در این باره گفت: این بسیار مهم است که آوارگان در بین کشور‌های اروپایی تقسیم شوند و هنگامی که برخی از کشور‌ها در این سیستم حضور ندارند نمی‌توانیم از یک سیستم و مکانیزم اروپایی صحبت کنیم.

«آوارگان» محور اصلی شام کاری سران اتحادیه اروپا که چهارشنبه شب در سالزبورگ برگزار شد، بود.

ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا خواستار همبستگی در اروپا در خصوص پذیرش آوارگان شد و گفت: هر کشوری که نمی‌خواهد آوارگان را پذیرا باشد باید در مسیر همبستگی قدم بردارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.