سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترامپ: مداخله در خاورمیانه بدترین اشتباه تاریخ آمریکاست

رئیس جمهور آمریکا مداخله نظامی کشورش در خاورمیانه را بدترین اشتباه تاریخی آمریکا توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مداخله نظامی کشورش در خاورمیانه را بدترین اشتباه تاریخی آمریکا توصیف کرد و مسئول این اشتباه بزرگ را جرج بوش، رئیس جمهور سابق آمریکا دانست.

رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با شبکه تلویزیونی هیل گفت: تصمیم جرج دبلیو بوش برای عملیات نظامی در خاورمیانه بزرگترین اشتباه آمریکا بود.

ترامپ تصریح کرد: بدترین اشتباه تاریخی کشور ما مداخله نظامی در خاورمیانه به دستور جرج دبلیو بوش بود.

ترامپ افزود: خروج نظامیان آمریکایی نیز از این منطقه در دوره باراک اوباما یک اشتباه دیگر بود. به گفته ترامپ، مداخله نظامی آمریکا در خاورمیانه هفت هزار میلیارد دلار برای این کشور هزینه داشت و به کشته شدن میلیون‌ها نفر منجر شد.

ارزیابی‌های متفاوتی درباره هزینه‌های عملیات نظامی آمریکا در خاورمیانه وجود دارد. بررسی‌های محققان دانشگاه براون آمریکا حاکی از آن است که جنگ‌های عراق و افغانستان و همچنین اقدامات نظامی مرتبط با پاکستان و سوریه بیش از پنج هزار و ششصد میلیارد دلار برای آمریکا هزینه داشته است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرده است که واشنگتن تنها یک هزار و پانصد و بیست میلیارد دلار در فاصله سال‌های دو هزار و یک تا دو هزار و هشت در عملیات نظامی خود در عراق، افغانستان هزینه کرده است.

انتهای پیام/

مصاحبه رئیس جمهور آمریکا با شبکه تلویزیونی هیل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.