سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید کانادا بر دفاع از منافع ملی‌اش در گفتگو‌ها درباره پیمان نفتا

وزیر خارجه کانادا گفت اوتاوا در گفتگوها درباره پیمان نفتا به دنبال منافع خود است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، کریستیا فریلند، وزیر خارجه کانادا، گفت اتاوا در مذاکرات در خصوص پیمان نفتا به دنبال منافع این کشور است.

او در پاسخ به سخنان یکی از نمایندگان کلیدی کنگره آمریکا در روز چهارشنبه اعلام کرد که دولت او تحت فشار قرار نخواهد گرفت و کشورش قصد ندارد که پیش از موعد مقرراتی را برای یک توافق تجاری مجدد در آمریکای شمالی وضع کند.

استیو اسکالیس، نفر شماره سه حزب جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان آمریکا اخیر طی اظهاراتی هشدار داد که مجلس نمایندگان در مورد توافقنامه تجارت دوجانبه بین آمریکا و مکزیک به حرکت رو به جلو خود ادامه خواهد داد. اگر این توافق دو جانبه به نتیجه برسد آنگاه کانادا از توافق نفتا کنار گذاشته می‌شود. اگر اتاوا با فوریت حرکت نکند آنگاه سهم آن در مذاکرات به فوریت حذف خواهد شد.

وزیر خارجه کانادا در اظهاراتی در واشنگتن گفت: به این موضوع توجه کنید، همانطور که از ابتدا گفتیم من با دلار کانادا هزینه‌های خود را پرداخت می‌کنم و نمایندگان مجالس آمریکا قانون با دلار آمریکا هزینه خود را پرداخت می‌کنند. وظیفه من این است که از منافع ملی کشورم دفاع کنم. این همان کاری است که ما از روز اول انجام داده‌ایم و آنچه ما می‌خواهیم این است که به این روند، ادامه دهیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.