سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتمام حجت علمای بحرینی با رژیم آل‌خلیفه

در پی بازداشت دو عالم در بحرین، علمای این کشور درباره ادامه اقدامات تحریک‌آمیز رژیم آل خلیفه و برهم زدن مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان هشدار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پايگاه اينترنتی العهد، علمای بحرین در بیانیه‌ای اعتراضی آورده‌اند: ”رژیم (آل خليفه) باید از سرانجامِ طاغوت عراق که با نمادهای مذهبی جنگید، درس بگیرد“. علمای بحرین تاکید کردند آنچه رخ می دهد، تحولاتی خطرناک است که مراسم عزاداری و همه مومنان را در برپایی آیین ها تهدید می‌کند.

آنها افزودند: ”حکومت عادت کرده است هر سال با روند افزایشی و روشی خصمانه، به آیین های اسلامی و مراسم عزاداری سبط پیامبر خدا (ص) تعرض و احساسات مسلمانان را جریحه‌دار کند، حال آن که این آیین ها میراث چند صد ساله کشور و نماد مذهب شیعه هستند که برادران اهل تسنن نیز در آن مشارکت دارند“.

علمای بحرینی در بیانیه خود نوشتند: ”با توجه به حملات طایفه گرایانه و ساماندهی شده حکومت، ما بر دین و اعتقادات خود ایمن نیستیم. شکنجه مذهبی در محرم سال جاری به اوج خود رسیده است چنان که دو نفر از علما و خطبای منابر در پی سخنرانی های متعارف در همه کشورها بازداشت شده اند“.

در این بیانیه همچنین درباره پیامدهای ادامه جریحه‌دار کردن احساسات شیعیان هشدار داده شده و از رژيم آل خليفه خواسته شده است فوری از سیاست های منفور طایفه‌گرایانه خود دست بردارد.

رژیم آل خلیفه با حمله به نمادهای عاشورایی و برهم زدن مراسم عزاداری سرور وسالار شهیدان و همچنین بازداشت علمای بحرینی سعی در جریحه‌دار کردن احساسات مسلمین دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بحرین ، خاورمیانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.