سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آقایی خبر داد

حضور ۳۰ هزار زائر ایرانی در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی در عراق

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت از حضور ۳۰ هزار زائر ایرانی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در عراق خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرتضی آقایی مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت درباره برنامه‌های اندیشیده شده برای عزیمت زائران به اعتاب مقدسه عراق در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: ثبت نام این دوره از اعزام به عتبات عالیات که از ۲۱ شهریور ماه شروع شده و تا روز ۳۱ شهریور ماه ادامه می‌یابد و روزانه ۲ هزار نفر در قالب ۵۰ کاروان به صورت زمینی و هوایی به عراق اعزام می‌شوند.

وی افزود: این کاروان‌ها سه شب در کربلا، سه شب در نجف و یک شب در کاظمین اسکان می‌یابند؛ ضمن اینکه زیارت امامین عسگرین (ع) در سامرا نیز جزو برنامه‌های این گروه‌ها است.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به حداقل و حداکثر قیمت اعزام‌ها تصریح کرد: قیمت‌های اعزام‌های زمینی بین یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است، اما قیمت اعزام‌های هوایی بین ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

آقایی افزود: افزایش قیمت‌ها نیز به هیچ عنوان موجب کاهش عدم اعزام‌ها نشده است و در حال حاضر نیز ثبت نام دهه دوم محرم از عاشقان اهل بیت در حال انجام است.

وی تصریح کرد: عاشقان سفر به عتبات عالیات می‌توانند به ۲۵۰۰ دفتر زیارتی در سراسر کشور مراجعه و ثبت نام خود را انجام دهند.

آقایی به تعداد زائران ایرانی که در تاسوعا و عاشورای حسینی در عتبات حضور دارند اشاره کرد و گفت: حدود ۳۰ هزار نفر از هموطنان ما در روز‌های تاسوعا و عاشورا در اعتاب مقدسه عراق حضور دارند.

وی به زائران توصیه کرد که از کاروان‌های تحت پوشش سازمان حج و زیارت برای عزیمت به عتبات استفاده کنند، چراکه این کاروان‌ها دارای پوشش امنیتی و بیمه و سایر خدمات است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.