سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در محرم بخوانید؛

نگاهی به زندگی زهیر بن القین از زاویه کتاب

«پاک نهادین دیرین حضرت زهیر بن القین» کتابی است که ما را با زندگی یکی از یاران شجاع سیدالشهدا آشنا می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زهیر بن القین یکی از بزرگان قبیله بجیله بود که چند روز قبل از واقعه کربلا به امام حسین (ع) پیوست و در روز عاشورا به شهادت رسید.

در برخی منابع از«قین» پدر زهیر به عنوان یکی از یاران رسول خدا(ص) نام برده شده است. ما در کتاب «پاک نهادین دیرین حضرت زهیر بن القین» با زندگی شریف حضرت زهیر آشنا می شویم.

«پاك نهادین دیرین حضرت زهیر بن القین» به کوشش حیدر تربتی كربلایی و توسط انتشارات عطر عترت قم به چاپ رسیده است.

معرفی کتاب:

عنوان‌های اصلی کتاب شامل: زهیر, جناب زهیر بن القین سلام الله علیه, نقطه آغاز..., اما آنچه نقل شده است, عزرة بن قیس كیست؟, چرا عزره، جناب زهیر را به عثمانی بودن متهم كرد؟, معنای عثمانی چیست؟, تدبیر سیّدالشّهداء علیه السّلام, زهیر در نزد سیّدالشّهداء علیه السّلام, مواقف زهیر, آخرین بار..., یاران راستین با ویژگی هایی مخصوص و نتیجه است.

بخشی از کتاب:

امام حسین علیه السّلام برای خنثی نمودن خدعه دشمن، چند مأموریت خاص به جناب زهیر داد:

اول: ایشان را فرمانده و پرچم دار میمنه (سمت راست) سپاه خود قرار دادند و روایات بر این امر تصریح دارد و 20 تن از سواران دلیر سپاه امام حسین علیه السّلام، تحت فرمان زهیر هستند. پیامبر خدا و امیرالمؤمنین،کسانی را در میمنه لشکر خود قرار می دادند که شجاع ترین ها باشند. روشن است که فرماندهان سپاه از دلیران ماهر در فنون جنگ انتخاب می شوند و کسی مسؤلیت پرچم داری سپاه را عهده دار می شود که کم ترین احتمال لغزش و اشتباه از او برود. فرمانده و پرچم دار، ارکان سپاه هستند و در لشکر سیّدالشّهداء علیه السّلام، با توجه به کمیت و کیفیت لشکر دشمن، چنین فردی باید ایمانی راستین و راسخ داشته باشد تا بتواند چنین امر خطیری را به انجام برساند....

انتهای پیام/

 

برچسب ها: ادبیات ، کتاب ، محرم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.