سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری سمینار برسی نتایج کاوش‌های باستان شناسی قلعه سردار بوکان

رئیس شورای اسلامی شهربوکان، از برگزاری سمینار بررسی نتایج اولیه‌ی کاوش ولایه نگاری قلعه سردار خبر داد.

وجد قزلجی رئیس شورای اسلامی شهر بوکان  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ از برگزاری سمیناری با محوریت برسی نتایج مقدماتی کاوش‌های باستان شناسی قلعه سردار، در زمستان امسال خبرداد.

وی افزود: شورای اسلامی شهر بوکان، با پیشنهاد فرمانداری و حمایت مالی، عملیات کاوش و لایه نگاری این بنای تاریخی را بر عهده گرفت و گروهی از باستان شناسان «موزه ملی ایران» با سرپرستی یوسف حسن زاده، در طول یک ماه عملیات کاوش را به انجام رساندند و آثار کشف شده را، جهت برسی به آزمایشگاه‌های تخصصی فرستاده و بهمن ماه امسال نتایج اولیه آن اعلام می‌شود.

«اسماعیل رحیمی»، مسئول حفاظت اداره میراث فرهنگی بوکان نیز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ عنوان کرد: که عملیات کاوش و لایه نگاری قلعه سردار بیست و چهارم تیر ماه امسال آغاز شد و تا عمق ۱۵متر ادامه یافت که طی آن آثار تاریخی متعددی از جمله «پایه‌های معماری، سفال و کوزه» کشف شده که قدمت آن‌ها حدود  سه هزار سال تخمین زده شده است و از جنبه تاریخی ارزش فراوانی دارند.

لازم به ذکر است که قلعه سردار، از بنا‌های تاریخی و شاخص شهر بوکان، محسوب می‌شود که در مرکز شهر و در مجاورت با مسجد جامع و حوض بزرگ قرار گرفته است که باستان شناسان قدمت آن را حدود چهار هزار و پانصد سال تخمین زده اند.

انتهای پیام/م

سمینار برسی نتایج کاوش‌های باستان شناسی قلعه سردار بوکان، برگزار می‌شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.