سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی نمادین از«پیراهن»خونین حضرت اباعبدالله (ع) در مشهد مقدّس

داود منافی پور از برگزاری آیین رونمایی نمادین از «پیراهن»خونین حضرت اباعبدالله (ع) در روز عاشورا خبر داد.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛داود منافی پور از برگزاری آیین رونمایی نمادین از «پیراهن»خونین حضرت اباعبدالله (ع) در روز عاشورا در مشهد مقدس خبر داد.

وی با بیان اینکه ۲ چیز از سرزمین کربلا به آسمان رفت؛ یکی خون حضرت علی اصغر علیه السلام و دیگری پیراهن حضرت سیدالشهداء علیه السلام افزود: ۳ سال است بر روی این نماد تام عاشورا، تحقیقات وسیعی را در بسیاری از مقاتل و منابع شیعه و اهل سنت انجام داده ایم. نمادی که در یک نگاه، تقویم روحیِ عاشورا را با جامعیّت قدرتِ مظلومیت خود ترسیم می کند.

وی افزود: این پیراهن با اعزاز و اکرام الهی در طول تاریخ همراه بوده است ولی تا به حال این نماد غنی سازی شیعه، استحصال نشده است.

منافی پور یادآور شد: ما به دنبال این هستیم با رونمایی از این نماد عاشورا در دنیای کنونی، به بالاترین قدرت برانگیختن و تهییج عواطف انسانی و سپس معرفی الگوی استقامت برای حیات شیعه در قبل از ظهور برسیم.

وی با اشاره به جزئیات برنامه گفت:مراسم ظهر روز عاشورا با قرائت زیارت ناحیه مقدسه و برگزاری نماز جماعت ظهر و سپس برگزاری تعزیه بزرگ با نام پیراهن عرش برگزار می شود.

منافی پور گفت: برنامه ای تلویزیونی نیز با عنوان «پیراهن عرش» در این زمینه تولید شده است که انشاالله در ماه محرم پخش خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عاشورا ، محرم 97
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.