سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیاز ۷۲۰ میلیارد تومانی اعتبار برای تکمیل طرح جامع آبرسانی به روستا‌های گیلان

رئیس اداره مطالعات شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: تکمیل طرح جامع آبرسانی به روستا‌های گیلان به ۷۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ بهزاد نیکو رئیس اداره مطالعات شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: طرح جامع آبرسانی به هزار روستای گیلان یکی از بزرگ‌ترین طرح‌ آبرسانی روستایی در کشور است و تکمیل این طرح به بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و تاکنون بیش از ۲۸۵ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح بزرگ آبرسانی هزینه شده است.

وی با بیان اینکه گیلان دارای ۲ هزار و ۵۶۸ روستا است که از این تعداد ۲ هزار و ۶۰ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارندافزود: ۵/۹۸ درصد جمعیت روستایی استان در همین روستا‌ها سکونت دارند که با تحقق آبرسانی به این نقاط، شاخص بهره مندی روستا‌های گیلان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی به ۹۸ درصد خواهد رسید.

اداره مطالعات شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۸۵ هزار نفر در هزار و ۷۹۰ روستای استان از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند افزود:منبع تامین آب این روستا‌ها ۳۹۹ حلقه چاه و ۵۵۷ دهنه چشمه است.

بهزاد نیکو با بیان اینکه برای سهولت در تامین آب شرب روستا‌ها و کاهش هزینه اجرای پروژه ها، در سال ۱۳۸۰ طرح جامع آبرسانی به هزار روستای گیلان تعریف و عملیات اجرایی آن آغاز شد گفت: هم اکنون ۱۳۰ هزار خانوار در ۷۸۵ روستای استان در قالب این طرح از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند شده اند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر عملیات تامین آب شرب ۱۲۴ روستای گیلان در قالب ۱۲ مجتمع آبرسانی در دست اجرا است که تکمیل آن‌ها به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد افزود: با اتمام این عملیات ۲۲ هزار خانوار روستایی استان از نعمت آب آشامیدنی با کیفیت و کمیّت مناسب برخوردار می‌شوند.

رئیس اداره مطالعات شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با بیان اینکه مجتمع‌های آبرسانی شهید خوش سیرت آستانه اشرفیه و سرداران شهید فومن به عنوان ۲ مجتمع بزرگ آبرسانی روستایی کشور مطرح اند که مجتمع شهید خوش سیرت به ۲۰۰ روستای شهرستان‌های آستانه اشرفیه، لاهیجان و لنگرود و مجتمع سرداران شهید به ۱۳۹ روستای شهرستان‌های فومن، صومعه سرا و بندرانزلی آبرسانی می‌کنند تصریح کرد: مجتمع‌های دیگری نیز در شهرستان‌های رودسر، لنگرود، شفت، رشت، لاهیجان، صومعه سرا، رضوانشهر، تالش، آستارا، انزلی، املش و ماسال وجود دارد که از ۲ تا ۲۰ روستا را تحت پوشش دارند.

 

انتهای پیام/م.ع

طرح جامع آبرسانی به روستا‌های گیلان به ۷۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.