سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نکاتی که هیات های عزاداری باید در ایام محرم رعایت کنند

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت:اکیپ های ما در شب ها و روزهای ایام محرم عملکرد هیات ها را ارزیابی می کنند و شان عزاداری ها باید رعایت شود.

حجت الاسلام قبادی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه  در گفتگو با خبر نگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،   با بیان اینکه حدود 2 هزار تشکل دینی و هیات در استان کرمانشاه فعالیت می کنند گفت: سازمان تبلیغات اسلامی  تنها نهادی است که ناظر بر فعالیت های دینی  و مناسبت های دینی است  و مشهورترین مناسبت دینی  دهه اول محرم  است.

وی گفت:در این ایام  اعزام سخنران و روحانی برای هیات ها  ابلاغ کردیم تا از این طریق  مباحث اعتقادی و  دینی مطرح شود و سطح فرهنگ معارف مردم ارتقا یابد و روحانیون نیز باید  مطابق نیازهای روز جامعه صحبت کنند و  مباحث روز  را بیا کنند.

وی افزود: نیروهای ما در این شب ها و روزها در خیابان ها گشت می زنند و  در صورت مشاهده تخلف برخورد خواهد شد .

وی بیان کرد: هیات ها بیشتر از  ساعت 12 شب حق فعالیت در بیرون را ندارند  و از فعالیت آن ها جلوگیری می شود و باید در حسینیه یا تکایا  بعد از نیمه شب عزاداری کنند.

 

حجت الاسلام گفت:  رعایت حق الناس  واجب است  و باید حقوق شهروندان نیز رعایت شود  صدای مداحی بلندگوها و  صدای  طبل ها نباید آزار دهنده باشد.

وی گفت:  در این ایام رعایت بهداشت فردی خیلی اهمیت دارد  و ایستگاه های صلواتی  باید  بهداشت محیط را حفظ کنند و از ظروف مضر برای نذری  استفاده نکنند  و سعی کنند از استکان های شیشه ای کوچک استفاده شود.

حجت الاسلام قبادی بیان کرد : استفاده از شمایل  شهدای کربلا زنجیز زنی زنان و  مختلط بودن هیات  ممنوع است و سازمان تبلیغات اسلامی و نیروی انتظامی هرکدام که مشاهده کنند با آن ها برخورد می شود.
وی بیان کرد:  نوحه با  آهنگ های ترانه جایز نیست  و اسم گذاری هیات ها  باید مناسب باشد و  اسم های نامناسب  مجوز هیات نمی گیرد.

نماز ظهر عاشورا باید باشکوه تر از همیشه برگزار شود

وی افزود: در کلیه بخش ها شهر های استان  مراکز شهرستان ها نماز ظهر عاشورا به امامت ائمه جماعت برگزار می شود.

وی ادامه داد:  در شهر کرمانشاه نیز نماز ظهر عاشورا به امامت آیت الله  علما در مقابل مسجد جامع کرمانشاه  برگزار می شود.

حجت الاسلام قبادی گفت: تاکید داریم که نماز ظهر عاشورا  به عنوان سنت  دیرینه  با شکوه تر برگزار شود و هیات ها و عزاداران باید این نماز را ادا کنند.

انتهای پیام/ز

 

برچسب ها: محرم 97 ، محیط زیست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.