سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ذوالقدر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

در اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان باید شفاف و قاطع عمل کرد

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: باید در اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان شفاف و قاطع عمل کرد تا استثنائات قانون به حیات خلوت گروهی بدل شود.

سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به قانون منع بکارگیری بازنشستگان گفت: این قانون در حالی به اجرا در می‌آید که چهل سال از مدیریت کشور، توسط جوانان دیروز این مرز و بوم، با فراز و نشیب‌های مختلف می‌گذرد.

وی افزود: به رئیس جمهور و همه وزرا یاد آور می‌شوم همانگونه که در زمان روی کار آمدن کابینه و برابر رایزنی‌های و پیگیری‌های به عمل آمده در فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی مقرر شد 30 درصد از پست‌های مدیریت عالی و معاونان وزرا به انتصاب زنان تخصیص یابد و موضوع بهرمندی از وجود و توان وزرای جوان به عنوان یک اعتبار برای کارنامه عملکردی دولت شناخته و در دستور کار قرار گیرد. 

عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: این قانون که با مصلحت اندیشی نمایندگان مجلس و همراهی شورای نگهبان صورت گرفت، موجب شد تا دست دولت را برای به کارگیری جوانان باز گذاشته و در عین حال فرصتی فراهم کند تا با درس از گذشته‌ پر فراز و نشیب کشور، جوانان هم سکانداری عرصه مدیریت عالی کشور را تجربه کنند.

ذوالقدر تصریح کرد: استثنائاتی در قانون منع به کارگیری بازنشستگان لحاظ شده است که باید با این موضوع نیز رسیدگی جدی شده تا از هرگونه فرصت طلبی و فرصت سوزی پرهیز شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: باید در اجرای این قانون چنان شفاف و قاطع عمل کرد که استثنائات قانون به حیات خلوت گروهی بدل شود، همچنین انتظار داریم که در فرآیند کنار رفتن بازنشستگان، اندیشه و توانمندی و تجارب ارزشمندی که آنها به واسطه سال‌ها خدمت اندوخته بودند به کنار گذاشته نشود و در قالب اتاق فکر و اتاق تجارب از این سرمایه‌های انسانی گران بها به نحو شایسته در کنار جوانان بهره گیری شود.

وی افزود: جوانان نیز با بهره گیری از دانش نوین و استفاده از تجارب ارزشمند از تکرار آزموده‌ها بپرهیزند و راهی نوین برای رهایی از مشکلات و مصائب اقتصادی کشور ترسیم کنند تا این گذرگاه سخت تاریخی نیز به نحوی مدیریت شود که رضایت مردم و رفاه اجتماعی به عنوان هدف اصلی تأمین گردد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
علی اصغر قاسم پور
۱۱:۴۵ ۲۸ شهريور ۱۳۹۷
مسلما" باید طبق قانون قاطعانه عمل شو، اگر قبلا" هم در همه ی امورات قانونمداری و قاطعیت و پرهیز از استثناکاری و وووو....کار به تخلفهای گسترده ی دیگه هم نمی کشید. اجرای قانون یک اصل الزامی است. مسؤولان و ردم باید به قانونمداری عادت کنند.