سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقابل حسینیان و یزیدیان بعد از ۱۴۰۰ سال در کانادا +فیلم

در ویدئویی عده‌ای قلیل از ضدانقلاب‌های خارج نشین که قصد دارند برای دسته عزاداری سیدالشهدا مشکل ایجاد کنند، منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هر ساله با شروع ماه عزای حسینی محبان و عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در سراسر دنیا در خیابان‌ها دسته‌های عظیم عزاداری به راه انداخته و به سوگواری می‌پردازند.

نکته جالب توجه اینجاست که همواره در طول تاریخ جنگ‌های بیشمار و وقایع متعددی رخ داده که هر کدام از آنها بعد از مدتی به دست فراموشی سپرده شده‌اند، اما قیام عاشورا شاید تنها حادثه و رخدادی است که بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال همچنان به این صورت ماندگار شده است. عاشورا که حالا بخش غیرقابل انفکاک هویت شیعی است، هر سال بیش از پیش گسترده شده و با‌شکوه تر برگزار می‌شود. هر پدیده ‏ای که تبدیل به یک نماد هویتی برای یک گروه، دین، مذهب و حتی یک ملت شود، برای همیشه ماندگار خواهد شد.

گرامیداشت محرم و واقعه عاشورا مرز نشناخته و تنها محدود به کشورهای اسلامی نمی‌شود. شیعیان و ایرانیان مقیم آمریکا و کانادا نیز با حضور خود در خیابان‌های این کشور، یاد امام حسین‌(ع) و یاران مظلومش را گرامی می‌دارند. شاید در این بین عده‌‌ کمی از ضدانقلاب‌ها بخواهند با تمسخر و یا حضور در کنار دسته‌های عزاداری، احساسات عزاداران را جریحه دار و برای آنها مشکل ایجاد کنند، اما انسجام و اتحاد شیعیان اهداف دشمنان را نقش برآب می‌کند.

در همین رابطه ویدئویی از دسته عزاداری شیعیان در کانادا را مشاهده می‌کنید که افرادی قصد ایجاد مزاحمت دارند.

انتهای پیام/
برچسب ها: محرم97 ، کانادا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.