سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گام‌های محتاطانه هندی‌ها در جنگ اقتصادی با آمریکا!

هند اعمال تعرفه‌های وارداتی بر محصولات آمریکایی را به تعویق انداخت

هند برای دومین بار اقدام تلافی‌جویانه خود مبنی بر اعمال تعرفه‌های وارداتی بر روی محصولات آمریکایی را به تعویق انداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت هند اعمال تعرفه‌ بر محصولات وارداتی آمریکا را به دوم نوامبر سال جاری میلادی (11 آبان) موکول کرد. این دومین بار است که هند اعمال تعرفه بر  کالا‌های آمریکایی را --در واکنش به تعرفه‌هایی که آمریکا بر محصولات فولاد و آلومینیوم اعمال کرده است-- به تعویق می‌اندازد.

دهلی نو که به دلیل مستنثی نشدن از تعرفه‌های وارداتی آمریکا خشمگین شده بود، در ماه ژوئن سال جاری میلادی تصمیم گرفت از ۴ اوت تعرفه‌هایی را بر  برخی محصولات آمریکایی شامل بادام، گردو و سیب اعمال کند. اما دولت هند در بیانیه‌ای اعمال تعرفه‌های وارداتی را به تعویق انداخت و آن را به ۱۸ سپتامبر (امروز) موکول کرد. اما با ادامه روند مذاکرات دو کشور، هند هم اکنون بار دیگر تصمیم گرفته است این تاریخ را به تعویق بیاندازد.

اختلافات تجاری میان آمریکا و هند در دوره ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» تشدید شده است؛ اما هند بار دیگر تصمیم گرفت این تعرفه‌های وارداتی تلافی جویانه را به تعویق بیاندازد، زیرا دو کشور مذاکراتی را برای رفع موانع تجاری بر برخی کالا‌های تجاری انجام داده‌اند.

اوایل ماه جاری میلادی هند و آمریکا توافقنامه‌ای را درباره تقویت همکاری‌های نظامی و اطلاعاتی امضا کردند. به موجب این توافقنامه، دو طرف موافقت کردند اطلاعات رمزنگاری شده نظامی را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. این توافق نامه تا سالیان سال به دلیل نگرانی‌های هند درباره این مسئله به تعویق افتاده بود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیشتر تعرفه‌های ۲۵ و ۱۰ درصدی بر واردات فولاد و آلومینیوم کشور‌های دیگر اعمال کرده بود. این اقدام ترامپ انتقادات گسترده‌ای را در سراسر جهان به دنبال داشت. همچنین تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین تشدید شده است به گونه‌ای که دو کشور به طور مداوم در اقدامی تلافی جویانه تعرفه‌هایی را بر روی کالا‌های وارداتی یکدیگر اعمال می‌کنند. دونالد ترامپ روز گذشته هم تعرفه‌های ۱۰ درصدی بر کالا‌های وارداتی چین به ارزش حدود ۲۰۰ میلیارد دلار وضع کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.